اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

اساسی‌ترین وظیفه افراد در جامعه اسلامی ایجاد فضای سالم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرضا گفت: اساسی‌ترین وظایف افراد در جامعه اسلامی ایجاد صلح در بین دیگران و فضای سالم در جامعه است.

اساسی‌ترین وظیفه افراد در جامعه اسلامی ایجاد فضای سالم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرضا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین معیارهای قبولی اعمال انسان در دیار باقی حفظ تقوای الهی است.

وی بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین وظایف افراد در جامعه اسلامی ایجاد صلح در بین دیگران و ایجاد فضای سالم است.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اهمیت دوری کردن انسان‌ها از تظاهر در مسائل مختلف گفت: در جامعه افراد زیادی تظاهر به مسلمانی می‌کنند و این در حالی است که این افراد در باطن از خوی انسانی برخوردار نیستند و فردای قیامت باطن این دسته از افراد برای همگان آشکار می‌شود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با تشریح وقایع روز 17 شهریور سال 57 یادآور شد: کشتار بی‌رحمانه مردم تهران به دست عوامل رژیم پهلوی این روز را به جمعه سیاه نام‌گذاری کرده است.

یعقوبی اضافه کرد: انسان‌های بی‌شماری برای تحقق نظام جمهوری اسلامی از بزرگ‌ترین سرمایه زندگی خود گذشتند و بر ما لازم است که همواره تاریخ انقلاب اسلامی را مورد مطالعه قرار بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای اجلاس کشورهای غیر متعهد افزود: نقطه عطف این مجمع بزرگ بیانات رهبر معظم انقلاب و روشنگری ایشان در زمینه فعالیت‌های ضد بشری آمریکا و ادعاهای بی‌پایه این کشور بوده است.

خطیب جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نقش سازنده یک دلی تصمیم‌ها در بین مسئولان اظهار کرد: هر گونه سخن و یا عملی که زمینه‌ساز ایجاد تفرقه در جامعه باشد، نباید از سوی مسئولان انجام گیرد و انجام این‌گونه رفتارها خلاف دستورات اسلامی و الهی است.

وی اضافه کرد: تمامی مسئولان باید با اتحاد و صداقت زمینه رفع مشکلات و نارسایی‌های حوزه اقتصاد را مهیا کنند و در نتیجه آن فضای نشاط اجتماعی در تمامی سطوح جامعه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول