اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط صندوق مهر امام رضا(ع) صورت گرفت

ایجاد 6 هزار فرصت شغلی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان زنجان گفت: 6 هزار و 600 فرصت شغلی توسط صندوق مهر امام رضا (ع) در استان زنجان ایجاد شده است.

ایجاد 6 هزار فرصت شغلی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اصحابی ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس صندوق مهر امام رضا(ع) استان زنجان اظهار داشت: صندوق مهر امام رضا(ع) یکی از دستاوردهای بزرگ دولت نهم محسوب می‎شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به قشر جوان یکی از شعارهای اساسی و محوری دولت نهم بود که کاملا عملیاتی شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر آثار و برکات این شعار در سطح جامعه ملموس است.

رئیس سابق صندوق مهر امام رضا(ع) استان زنجان با بیان اینکه شعار محوری و نیت پاک دولت نهم سبب ایجاد صندوق مهر امام رضا(ع) در سطح کشور شده است، اضافه کرد: این صندوق با هدف خدمت به جوانان در کشور تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بسیار مهم، تاسیس و راه‏‌اندازی شعب صندوق مهر امام رضا(ع) در شهرستان‎های مختلف استان زنجان بوده است، تصریح کرد: صندوق مهر امام رضا(ع) با همکاری مسئولان در مدت کوتاهی از نظر فیزیکی و نرم‎افزاری مجهز شده است.

اصحابی با اشاره به اینکه اعتبارات مورد نیاز در دفاتر صندوق مهر امام رضا(ع) در همه شهرستان‏های استان زنجان تامین شده است، یادآور شد: استان زنجان نخستین استانی بود که دفاتر شهرستانی را تجهیز کرد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان تنها استانی است که در زمینه راه‎اندازی و تجهیز دفاتر شهرستانی صندوق مهر امام رضا(ع) گام‎های بسیار خوبی برداشته است، ادامه داد: در مجموع اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال در این زمینه هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه توجه دولت در توزیع عادلانه ثروت از جمله نکات مهمی است که سبب پرداخت عمده تسهیلات اشتغال به متقاضیان مناطق محروم و روستاییان شده است، خاطرنشان کرد: با این اقدام قدرت اقتصادی این افراد بالا رفته است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات سبب ایجاد اشتغال پایدار و ماندگار در بخش روستایی شده است، ادامه داد: عدم مهاجرت روستاییان به شهر نیز از دیگر تبعات ارائه تسهیلات اشتغال به آنها بوده است.

اصحابی با تاکید بر اینکه در ارائه تسهیلات اشتغال 64 روستا در استان زنجان را پوشش داده‎ایم، خاطر نشان کرد: اعتباری بالغ بر 62 میلیارد ریال برای این روستاییان پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات ابلاغ شده در بخش اشتغال به صورت 100 درصد توسط صندوق مهر امام رضا(ع) استان زنجان جذب شده است، یادآور شد: در مجموع صندوق مهر امام رضا(ع) استان از بدو تاسیس خود در سطح استان بیش از 6 هزار و 600 فرصت شغلی را در بخش‎های تعاونی، خود اشتغالی و کارآفرینی و مراکز رشد و فناوری فراهم کرده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به صورت قرض‎الحسنه از جمله ویژگی‎های صندوق مهر امام رضا(ع) است، تصریح کرد: در مجموع تسهیلاتی بالغ بر 480 میلیارد ریال در سطح استان ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از شاخص‎های ارزیابی در صندوق مهر امام رضا(ع) پایداری تسهیلات ارائه شده در بخش اشتغال است، افزود: 95 درصد از تسهیلات پرداخت شده در استان منجر به اشتغال شده است.

اصحابی در بخش ساماندهی جوانان سیستم نرم‎افزاری بسیار خوبی طراحی شده است که جوانان از این تسهیلات استفاده می‎کنند، اضافه کرد: استان زنجان تنها استانی است که 100 درصد از اعتبارات بخش ازدواج را جذب کرده است.

رئیس سابق صندوق مهر امام رضا(ع) استان زنجان با بیان اینکه حدود یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در بخش ازدواج به متقاضیان ارائه شده است، ادامه داد: اکثر متقاضیان این تسهیلات جوانان روستایی هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه فرهنگ‎سازی برای بیمه تسهیلات به ویژه تسهیلات ارائه شده در بخش کشاورزی گام‎های موثری توسط صندوق مهر امام رضا(ع) استان زنجان برداشته شده است، اضافه کرد: اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات یارانه‎ای بنگاه‎های زود بازده اقتصادی به متقاضیان پرداخت شده است.

اصحابی با تاکید بر اینکه صندوق مهر امام رضا(ع) استان زنجان نخستین صندوقی بود که با ارائه فراخوانی به دستگاه‎های اجرایی و با هدف ایجاد اشتغال هدفمند و پایدار در استان نیاز سنجی کرده است، ادامه داد: بر اساس این طرح، طرح‎های توجیهی دستگاه‎های مختلف اجرایی که امکان اشتغال پایدار دارد در اولویت ارائه تسهیلات قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول