اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تسهیلات سرمایه در گردش عمده درخواست تولیدکنندگان گچساران

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: عمده‌ترین درخواست واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران دریافت تسهیلات سرمایه در گردش است.

تسهیلات سرمایه در گردش عمده درخواست تولیدکنندگان گچساران

محمدحسین حیدرپور صبح امروز در بازدید از طرح‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال در خط تولید، کمیته‌ای به نام کمیته صیانت از تولید تشکیل داده است که تشکیل این کمیته در کهگیلویه و بویراحمد نیز ابلاغ شده است.

اختصاص اعتبار 60 میلیارد ریالی به بخش تولید و صنعت کهگیلویه و بویراحمد

وی افزود: اعتبارات اختصاص یافته توسط دولت در این زمینه افزون بر 3 هزار میلیارد ریال بوده است که از این مبلغ افزون بر 60 میلیارد ریال برای حمایت از تولید، به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

حیدرپور ادامه داد: برای شناسایی واحدهایی که دارای شرایط استفاده از این تسهیلات است، کمیته‌ای متشکل از رؤسای بانک‌های عامل و مدیران دستگاه‌‌های مرتبط با تولید به ریاست معاون برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این کمیته طی بازدید از طرح‌ها و واحدهای تولیدی، به بررسی مشکلات، موانع و نیازمندی‌های این واحدها پرداخته و اطلاعات به دست آمده را در کمیته صیانت از تولید استان برای پیگیری مشکلات و موانع واحدهای شناسایی شده مطرح می‌کند.

حیدرپور با تشریح بازدید صورت گرفته از واحدهای تولیدی گچساران گفت: شرکت مهرورزان نخستین شرکت مورد بازدید کمیته صیانت از تولید بوده که این شرکت تولیدکننده انواع بستنی، فرآورده‌های لبنی بوده که به دلیل عدم وجود نقدینگی لازم خط تولید فرآورده‌های لبنی این شرکت غیرفعال شده است.

وی ادامه داد: در راستای برطرف کردن مشکل این واحد تولیدی مقرر شد تا در زمینه تأمین سرمایه در گردش همکاری‌های لازم با این واحد تولیدی انجام شود.

حیدرپور کارخانه بهنوش گچساران را یکی از کارخانجات بزرگ تولیدی در سطح استان دانست و ابراز داشت: این کارخانه با خط تولید اتوماتیک و تولید 40 هزار بطری در ساعت و سرمایه‌گذاری به میزان 220 میلیارد یکی از مهم‌ترین واحدهای تولیدی استان است.

تنها نیاز کارخانه بهنوش گچساران راه‌‌اندازی خط تولید مواد اولیه دلستر است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خط تولید کارخانه بهنوش گچساران تکمیل بوده و تنها نیاز این واحد تولیدی، راه‌اندازی خط تولید مالت به عنوان ماده اولیه تولید دلستر است.

حیدرپور یادآور شد: مالت ماده اولیه تولید دلستر بوده که این واحد تولیدی به دلیل نداشتن امکانات تولید مالت، این ماده را از خارج از کشور تأمین می‌کند.

وی میزان سرمایه لازم برای احداث واحد تولید مالت در کارخانه بهنوش گچساران را افزون بر 90 میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد طرح روغن‌کشی و تسطیح روغن که از جمله طرح‌های بزرگ و اشتغال‌زا در گچساران بوده را از جمله طرح‌های مورد بازدید کمیته صیانت عنوان کرد.

حیدرپور با بیان اینکه این طرح‌ها تاکنون از تسهیلات بانکی استفاده نکرده است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار این طرح‌های تولیدی افزون بر 45 درصد از اقدامات اولیه را انجام داده که تلاش خواهیم کرد از محل تسهیلات، سرمایه لازم برای اتمام کار در اختیار این واحد تولیدی قرار گیرد.

وی عمده درخواست واحدهای تولیدی در گچساران را تأمین سرمایه در گردش عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیماتی که در ستاد تسهیل استانی گرفته خواهد شد، تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی پیگیری می‌شود که امید است نیازمندی‌های ناشی از سرمایه در گردش واحدهای تولیدی گچساران در این کمیته بررسی و برطرف شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول