اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دشتستان:

283 طرح بزرگ کشاورزی در دشتستان تسهیلات می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان گفت: 283 طرح بزرگ کشاورزی که مورد تصویب قرار گرفته و در سامانه ثبت شده‌اند در شهرستان دشتستان تسهیلات می‌گیرند.

283 طرح بزرگ کشاورزی در دشتستان تسهیلات می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان کوروش دهقان شامگاه دوشنبه در نشست کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان دشتستان اظهار داشت: توسعه و رونق اقتصادی میهن اسلامی از اهدافی است که دولت خدمتگزار در سال‌های اخیر با عزم جزم برای دستیابی به آن تلاش کرده و اقدامات ارزشمندی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: کشاورزی از صنایع مهم و تاثیرگذار در امر توسعه اقتصادی میهن اسلامی است و در سال‌های اخیر شاهد تلاش روزافزون دولت خدمتگزار برای توسعه زیرساخت‌های ایران اسلامی در عرصه کشور بوده‌ایم و تشکیل کارگروه ویژه توسعه کشاورزی در این زمینه بسیار اثرگذار بوده است.

دهقان بیان داشت: شهرستان دشتستان از مهم‌ترین قطب‌های استان بوشهر در عرصه کشاورزی محسوب می‌شود و با دارا بودن قریب به چهار میلیون اصله نخل و اراضی کشاورزی مستعد، بیش از 70 درصد تولیدات کشاورزی استان بوشهر را به خود اختصاص داده و باید از این توان برای توسعه بیش از پیش شهرستان نهایت بهره‌برداری را بکنیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری با تشکیل منظم و منسجم کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان دشتستان تلاش‌های گسترده‌ای به‌منظور شناخت توانمندی‌های شهرستان در عرصه تولیدات کشاورزی صورت پذیرفته و توانسته‌ایم بیشترین سهم استان در برخورداری از منابع طرح توسعه کشاورزی را به خود اختصاص دهیم.

این مسئول افزود: از مسئولان می‌خواهیم طرح‌های مصوب که عملیات ثبت سامانه آنها با موفقیت صورت گرفته را به‌منظور اخذ وام به بانک‌ها معرفی کنند.

دهقان خواستار پرداخت تسهیلات به طرح‌های مصوب کشاورزی در دشتستان شد و بیان داشت: مسئولان تا پایان شهریور ماه پرونده 283 طرح مصوبه جلسات قبل که ثبت سامانه شده و مشکلی ندارند را برای دریافت تسهیلات و اجرای طرح‌ها به بانک‌ معرفی کنند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان عنوان کرد: 26 طرح در زمینه احداث سردخانه، کارخانه تولید تن ماهی، توسعه مرغ‌داری، بهسازی و نوسازی باغات، شرکت بسته‌بندی رطب و خرما، کاشت آلوئه‌ورا، احشام و دام و دیگر طرح‌های کشاورزی بررسی شده که باید به منظور دریافت تسهیلات به بانک‌های مربوطه به ویژه کشاورزی ارائه شود.

دهقان با اعلام میزان آورده متقاضیان بهره‌گیری از امکانات کشاورزی اذعان داشت: آورده متقاضیان برای اجرای این طرح‌ها قریب 23 میلیارد و 922 میلیون ریال است.

در این جلسه متقاضیان طرح‌های بزرگی مانند سردخانه 12 هزار تنی و کارخانه تولید تن ماهی حضور داشتند و به تشریح طرح‌هایشان پرداختند و رؤسای جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی شهرستان دشتستان، مجریان طرح و... در خصوص 26 طرح مصوبه جلسه کارگروه مطالبی بیان داشتند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول