اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

هدف سند تحول بنیادین رسیدن دانش‌آموز به حیات طیبه است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هدف سند تحول بنیادین رسیدن دانش‌آموز به حیات طیبه است.

هدف سند تحول بنیادین رسیدن دانش‌آموز به حیات طیبه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد مجتهدی ظهر امروز در مراسم همایش مهر در شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه بنا و اسکلت آموزش و پرورش تا به امروز عاریتی بود و بر مبنای فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی استوار نبود، اظهار کرد: مقام عالی وزارت در تلاش برای طراحی نقشه جامع و مرجعیت قرآن کریم شد که هدف آن رساندن دانش‌آموز به حیات طیبه و قرب الهی است.

وی در ادامه با بیان اینکه دانش‌آموز خروجی از طریق سند تحول باید در تراز جمهوری اسلامی پرورش یابد، اضافه کرد: سند تحول 10 بخش است که اجرای نظام 3 ـ 3 ـ 6 رتبه‌بندی مدارس و راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان از جمله آنها است که در حال اجرایی‌شدن است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین پنج ویژگی تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق را مساوی با شکوفایی فطرت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست که در سایه ارتباط با خدا، خود، خلق خدا و خلقت خدا حاصل شده و بهترین درسی برای هر معلم محسوب می‌شود.

همچنین در ادامه این جلسه رئیس گروه تحلیل محتوای درسی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان بر تفکر و حکمت، کار و فن‌آوری و آداب و مهارت‌های زندگی را از حوزه‌های جدید یادگیری در سند عنوان کرد و ابراز داشت: تحول بنیادین باید از دوره ابتدایی به صورت اصولی آغاز شود و پایه ششم به منظور تقویت این مقطع است.

عنایت محمدی تصریح کرد: انتظار دستگاه تعلیم و تربیت از معلمان اجرای الگوی هدف‌گذاری برنامه درسی است که باید در نهایت دقت تنظیم شود، تا استقرار الگوی درس ملی به عنوان هدف نظام تحصیلی 3 ـ 3 ـ 6 حاصل شود.

در ادامه نیز مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایجرود با اعلام اینکه برنامه‌ریزی‌های دقیق به منظور دایربودن کلاس‌ها در شیفت صبح و در پنج روز اول هفته انجام شده است، اضافه کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی پایه‌های دوم و ششم، ثبت‌نام دانش‌آموزان، تشکیل ستاد پروژه مهر و تعیین کارشناس معین، لباس متحدالشکل، طرح موضوع3 ـ 3 ـ  6 در شورای آموزش و پرورش و شورای انجمن اولیا و مربیان شهرستان، همه مدارس شهرستان آماده بازگشایی هستند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول