اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

سند تحول بنیادین نسخه خوب یک پزشک حاذق است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به تدوین موفقیت‌آمیز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: این سند نسخه خوب یک پزشک حاذق است.

سند تحول بنیادین نسخه خوب یک پزشک حاذق است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: بحث خدمت در آموزش و پرورش نیاز به تاکید ندارد، چرا که اهمیت آن برای همگان روشن است.

وی با اشاره به اینکه آینده کشور به دست دانش‌‌‌آموزانی رقم می‌خورد که در حال حاضر در آموزش و پرورش به تحصیل اشتغال دارند، افزود: این کودکان مدیران آینده کشور هستند.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با اشاره به تدوین موفقیت‌آمیز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: این سند نسخه خوب یک پزشک حاذق است.

وی با اشاره به اینکه تدوین و گردآوری سند تحول بنیادین همچون تشخیص به موقع و درست درد است، تصریح کرد: در بیماری همه مسئله تشخیص نیست، بلکه باید سند به نحو احسن در سیستم تحصیلی اجرا شود.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در تربیت فرزندان افزود: خانواده‌ها باید به تربیت فرزندان خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر بحث تربیت کودکان به نحو احسن افزود: رویکرد تربیتی از خانواده آغاز می‌شود و در اجتماع نیز وجود دارد و هر دو نهاد اجتماع و خانواده باید توجه جدی در این زمینه داشته باشند.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با اشاره به نقش مدیران مدارس در تربیت دانش‌آموزان و کودکان افزود: آموزش و پرورش قبل از توجیه کودکان باید به توجیه و آموزش مدیران بپردازد، چرا که نمی‌توان مدیری را که خودش نماز نمی‌خواند، به عنوان مسئول در یک مدرسه قرآنی قرار داد.

وی تصریح کرد: در زمینه ایجاد مدارس قرآنی اقدامات مطلوبی صورت گرفته است، ولی مهم‌تر از این موضوع نحوه اداره این مدارس است.

آیت‌الله خاتمی افزود: در صورتی که مدیر و مسئولان یک مدرسه نمازخوان نبوده و به اصول اعتقادی پایبند نباشند، اجرای برنامه‌های دینی در مدرسه بی‌فایده است.

وی با اشاره به نقش معلمان و مسئولان مدارس ادامه داد: مدیر و معلم مدرسه باید به تشویق دانش‌آموز برای انجام اعمال عبادی بپردازد و نماز نخواندن معلم زمانی که وقت نماز است و دانش‌آموز در حال عبادت است، تاثیر سوئی در انجام اعمال عبادی از سوی دانش‌آموز دارد.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به نقش مدیران در تربیت دانش‌آموز افزود: مدیران باید پیشگام در انجام اعمال عبادی باشند تا دانش‌آموز نیز به تقلید از آنها این اعمال را به نحو احسن انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هزینه‌های موجود در آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش هزینه‌های بسیاری دارد و در این زمینه دستگاه‌های دولتی نیز کمک خوبی انجام داده‌اند، ولی موضوع مهم‌تر استفاده از مشارکت و ظرفیت‌های مردمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: دولت به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های مدارس را بپردازد و باید از مشارکت والدین و خانواده‌ها نیز در این زمینه استفاده شود و حداقل یک دهم هزینه مدارس از سوی والدین تامین شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول