اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

اجرای سند تحول بنیادین بسترساز دستیابی به توسعه است

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: از نکات مورد تأکید رهبری اجرای دقیق سند تحول بنیادین بعد از تدوین آن است زیرا اگر بخواهیم به پیشرفت و توسعه نائل شویم باید این سند را به طور دقیق اجرا کنیم.

اجرای سند تحول بنیادین بسترساز دستیابی به توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در کارگاه آموزشی تحول بنیادین آموزش و پرورش و شروع سال تحصیلی متفاوت در همدان اظهار داشت: این روز‌ها دنیا در یک تلاطم ویژه‌ای است چرا که دشمن با این برنامه‌ها سعی در ایجاد تفرقه در بین مذاهب مختلف دارد غافل از این که آتش فتنه‌ آنها، دامان خودش را گرفته است.

وی با بیان اینکه حضور افراد و مذاهب در اعتراض به فیلم توهین‌آمیز دشمنان سیلی محکمی برای آنها بوده است، عنوان کرد: دشمن سعی در ایجاد فضای متشنج در جهان داشت اما وحدت مسلمانان کار را به جایی رساند که مجبور شدند سفارتخانه‌های خود را در اکثر کشور‌ها تعطیل کنند.

استاندار همدان با اشاره به آموزش و پرورش و تحول بنیادین تصریح کرد: هیچ کس شک ندارد که کلید توسعه هر جامعه‌ای آموزش و پرورش است و نمی‌توان منکر این بحث شد که آموزش و پرورش باید مبنای هر جامعه‌ای باشد.

وی ادامه داد: سالیان درازی است که حرف و حدیث‌های فراوانی به آموزش و پرورش وارد شده اما هیچ کدام نتوانسته به آموزش و پرورش خدشه‌ای وارد کند تا اینکه با تلاش مستمر نیرو‌های فعال، نظام تحول بنیادین تدوین شد که در دولت نهم و دهم این کار شتاب بیشتری گرفت.

آزاد تصریح کرد: از بزرگترین اقدامات آموزش و پرورش در طول تاریخ بحث تدوین سند ملی آموزش و پرورش است که با این اقدام در آینده‌سازی فرزندان این مرز و بوم هیچ نگرانی بر جای نمی‌گذارد چرا که با اصول اسلامی و دینی به آموزش دانش‌آموزان می‌پردازد.

وی با اشاره با اعتبارات استانی گفت: در زمینه اعتبارات، مشکلات و محدودیت‌هایی داریم اما توانستیم با همکاری این مشکلات را رفع کنیم و در این بین تک‌نوبته کردن مدارس حرکت بسیار موفقی است چرا که در گذشته ما مدارسی داشتیم که حتی در سه یا چهار شیفت اداره می‌شدند و این ظلم در حق مردم بود.

استاندار همدان یادآور شد: در رابطه با هوشمندسازی کلاس‌ها که از اتفاقات بسیار خوب در نظام تحول بنیادین است دانش‌آموزان با تمام مسائل درسی به صورت دقیق و همزمان با تکنولوژی روز دنیا آشنا می‌شوند و این نکته بسیار قابل توجهی است که باید تلاش کنیم تا هر چه زودتر مدارس استان به سیستم هوشمند مجهز شود و در کشور نیز به عنوان یک استان پیشرو در این راستا مطرح شویم.

وی تأکید کرد: از نکات قابل توجه و مورد تأکید رهبری اجرای دقیق سند تحول بنیادین بعد از تدوین آن است زیرا اگر بخواهیم به پیشرفت و توسعه نائل شویم باید این سند را به طور دقیق اجرا کنیم.

آزاد در پایان سخنانش با بیان اینکه ما آمادگی لازم در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌های فیزیکی و هوشمندسازی مدارس را داریم، خاطرنشان کرد: ما به عنوان نماینده دولت در این استان وظیفه داریم زمینه اجرای این سند را فراهم کنیم اما نقش اصلی را در این بین معلمان دارند که باید به طور دقیق آن را در کلاس به دانش‌آموزان آموزش دهند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول