اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای دولت نهم صورت گرفت

توسعه 3 هزار کیلو‌متری کانال انتقال آب در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار قزوین از توسعه 3 هزار کیلو‌متری کانال‌های انتقال آب کشاورزی در این استان از ابتدای دولت نهم تاکنون خبر داد.

توسعه 3 هزار کیلو‌متری کانال انتقال آب در قزوین

منوچهر حبیبی در حاشیه جشنواره سراسری پسته شهرستان بویین زهرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با بیان اینکه عزم دولت برای حمایت از بخش‌های کشور جدی است، اظهار کرد: اعتقاد و باور مسئولان استان قزوین بر حمایت و پشتیبانی مستمر از حوزه‌های مختلف کشاورزی و صنعت است، چراکه امنیت و استقلال غذایی کشور مدیون کشاورزان است.

معاون عمرانی استاندار قزوین افزود: ظرفیت‌ها و زمینه‌ها برای توسعه کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان قزوین هم‌اکنون فراهم است.

وی با بیان اینکه ‌هم‌اکنون 35 هزار هکتار از اراضی استان قزوین زیر پوشش شبکه آبیاری قطره‌ای قرار دارد، عنوان کرد: از ابتدای دولت نهم تاکنون بیش از 3 هزار کیلومتر خطوط انتقال آب بخش کشاورزی در بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف این استان راه‌اندازی شده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: با وجود اینکه این استان تنها 3 درصد از مساحت خاک کشور را دربر دارد، اما به طور متوسط بیش از 5 درصد تولیدات کشاورزی کشور مربوط به استان قزوین است.

حبیبی ادامه داد: شرایط و اقلیم مناسب، موقعیت استراتژیک و جغرافیایی خوب، دسترسی به باز‌ار‌های مختلف، بهره‌مندی از تولیدکنندگان نمونه و کوشا از مزایای دیگر توسعه کشاورزی در این استان است.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارزشمند این شهرستان در تولید محصولات باغی بیان کرد: راهبرد‌های ویژه‌ای برای این منظور در دسترس قرار دارد که باید از آنها استفاده شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: مدیران کشاورزی لازم است که سیستم‌های توسعه‌‌محور خویش را به حد مطلوب برسانند.

حبیبی خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیز مزارع کشاورزی به سیستم‌های بهره‌وری نیز استان قزوین تاکنون پیشقدم بوده و توانسته اقدامات مؤثری را به ثمر برساند.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین قابلیت تبدیل شدن به قطب صنعت و کشاورزی کشور را دارد، اضافه کرد: برای تحقق این مهم استفاده از تمام ظرفیت‌ها ضروری است.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول