اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون دانشگاه آزاد

روند احداث بیمارستان جدید رودهن بررسی شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، طرح در حال احداث بیمارستان 96 تخت‏خوابی «حضرت ابوالفضل‏‌العباس (ع)» رودهن بازدید و بررسی شد.

روند احداث بیمارستان جدید رودهن بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، این بیمارستان از سال گذشته مراحل اجرایی خود را آغاز کرده است و پیش از ظهر امروز مورد بازدید مسئولان امر قرار گرفت.

دانشگاه آزاد اسلامی متولی ساخت این مجموعه بیمارستانی 96 تخت‏خوابی است که پس از گذران مراحل مقدماتی، امور علمیاتی آن را آغاز کرد.

در حال حاضر ضرورت احداث واحدهای بیمارستانی در مناطق مختلف مستقر در حوزه شمال‏شرق استان تهران به دلایل متعدد احساس می‏شود.

اما متاسفانه این دلایل مهم گاه از سوی برخی به دلیل توجه صرف به شاخص جمعیتی نواحی مذکور نادیده گرفته می‏شود.

دو شاهراه حیاتی، ترانزیتی، پرتردد و قطعاً پرحادثه مواصلاتی در نقاط شمالی و جنوبی کشور از شمال‏‌شرق استان تهران عبور می‏کنند.

وجود محور هراز و جاده دماوند ـ فیروزکوه که همواره آبستن بروز سوانح جاده‏ای هستند، یکی از توجیهات اقتصادی و خدماتی ساخت بیمارستان‏های مجهز به امکانات فوریت‏های پزشکی است.

علاوه بر این، شهرستان‏های دماوند، فیروزکوه و بخش مرکزی تهران بر روی یکی از فعال‏ترین گسل‏های لرزه‏ای کشور یعنی «مشاء» قرار گرفته‌‏اند.

در صورت وقوع حوادث مختلفی نظیر زلزله و سیل نیاز به مراکز اورژانس آماده خدمات‏رسانی در راستای کاهش شدت تلفات و خسارات جانی ناشی از این بلایای طبیعی امری ضروری است.

همچنین در صورت بروز زمین‌‏لرزه احتمالی در پایتخت به دلیل بعد مسافت کوتاه تا شمال‏‌شرق استان تهران، این مناطق می‏توانند به عنوان نواحی معین به کمک مردم آسیب‏‌دیده بشتابند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول