اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دفاع مقدس

سومین نمایشگاه خاکریز خاطره‌ها در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته دفاع مقدس، سومین نمایشگاه بزرگ خاکریز خاطره‌ها در شرق مشهد برگزار می‌شود.

سومین نمایشگاه خاکریز خاطره‌ها در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی ستاد برگزاری نمایشگاه خاکریز خاطره‌ها، کاظم پورسلیمانی مسئول نمایشگاه خاکریز خاطره‌ها در آستانه برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه خاکریز خاطره‌ها با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مشهد برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون منابع دولتی حمایتی از این نمایشگاه نداشته‌اند، افزود: این نمایشگاه به صورت کاملا مردمی و بسیجی‌وار با تلاش فرماندهی حوزه مقاومت بسیج هفت مالک‌اشتر و شهردار و معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه 5 برگزار می‌شود.

مسئول نمایشگاه خاکریز خاطره‌ها خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم دست شهدا در چنین کارهایی وجود داشته و آن‌ها خود مدیریت اصلی نمایشگاه را بر عهده دارند و ما تنها وسیله محسوب می‌شویم.

وی با بیان اینکه تعداد غرفه‌ها و متراژ برپایی نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است، ادامه داد: بیش از 10 غرفه در موضوعات مختلف، رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارند.

پور‌سلیمانی با اشاره به اینکه بیشترین رزمندگان و سرداران هشت سال دفاع مقدس از این منطقه به جبهه‌های دفاع مقدس اعزام شدند، گفت: غرفه‌ای را به معرفی سرداران منطقه طلاب اختصاص داده‌ایم تا مردم با زندگی سردارانی همچون، بابانظر، بابارستمی، علیمردانی، چراغچی، محراب حسینی، سمندری، محدثی فر، ابراهیمی و غیره بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به فضای ورودی نمایشگاه اظهار کرد: ورودی نمایشگاه به صورت خاکریز، صوت، نور و انفجار و عبور از موانع رذایل اخلاقی طراحی شده است.

مسئول نمایشگاه خاکریز خاطره‌ها ادامه داد: یکی از غرفه‌ها به عملیات منطقه هور اختصاص دارد که روایتگر عملیات‌های بدر و خیبر است و غرفه‌ای دیگر نیز یادمان‌های شهدا همانند شلمچه، فکه، دوکوهه، طلائیه و غیره را به نمایش می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: غرفه خواهران با موضوعات ایثارگری بانوان در عرصه هشت سال دفاع مقدس، بانوان و بیداری‌ اسلامی و عفاف و حجاب، غرفه کودک، نماز، عکس دفاع مقدس، طلاب و روحانیون بسیجی، ستاد یادواره شهید بابانظر، طرح صالحین، تهاجم فرهنگی، محصولات فرهنگی، تربیت بدنی، ایستگاه صلواتی و درمانگاه صلواتی از جمله غرفه‌های این نمایشگاه است.

پورسلیمانی یادآور شد: این نمایشگاه برای سومین سال همزمان با هفته دفاع مقدس، در انتهای سی‌متری طلاب، ضلع شرقی پارک امت با حضور مسئولان شهری و استانی افتتاح می‌شود. 

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول