اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

هنرمندان ارزش‌های انقلاب را جاودانه کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: تمام هنرمندان در راستای جاودانه کردن ارزش‌های انقلاب حرکت کنند.

هنرمندان ارزش‌های انقلاب را جاودانه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه زائر در این شهرستان اظهار داشت: هر جامعه‌ای که نتواند اندیشه خود را به زبان هنر بیان کند، اعتقادات و ارزش‌های مورد اعتماد او در جریده عالم ثبت نمی‌شود.

وی افزود: جامعه‌ای می‌تواند به اصول و ارزش‌های خود مهر جاودانگی بزند که هنر داشته باشد.

عسکری تصریح کرد: هنری که در قالب‌های شعر، تئاتر و ... پیاده می‌شود، از عوامل ماندگاری ارزش‌ها است، زیرا حوزه تأثیرگذاری هنر در جان‌ها عمیق است.

وی با بیان اینکه اگر جامعه‌ای با زبان هنر بیگانه باشد، از خود بیگانه می‌شود، خاطرنشان کرد: قرآن هنر الهی و دین هنر جاودانه الهی است.

امام جمعه جیرفت گفت: قرآن در قالب هنر به مردم ارائه شد و این معجزه جاودانه شد، چون قرآن در قالب هنر است، قافیه، سجع و موسیقی دارد و در جان‌ها آن چنان واقع می‌شود که دیگر نمی‌توان قرآن را از آن گرفت.

عسکری اظهار داشت: انسان هنر الهی است و به عنوان یک هنر الهی، حقیقت ماندگار است.

وی با بیان اینکه هنر الهی آن‌ چنان در آفرینش انسان به کار رفته است که خداوند متعال به خودش آفرین گفت، اظهار داشت: موجودات بسیاری خلق شدند و آمدند و رفتند، اما انسان ماندگار است.

عسکری با بیان اینکه قرآن و انسان هنر الهی هستند و باقی می‌مانند، تصریح کرد: رسالت هنرمندان می‌تواند یک رسالت مقدس باشد و ارزش‌ها را در قالب هنر بیان کند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه و ارزش هنر در مسائل اخلاقی و اعتقادی است، افزود: امیدواریم تمام هنرمندان در راستای جاودانه کردن ارزش‌های انقلاب حرکت و خودشان را در تاریخ جاودانه کنند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول