اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌ جمهور در همایش سراسری قوه قضاییه:

مبادا ارزش‌های انقلاب در پس کوچه‌‌های سیاست به تعارفات تبدیل شود

خبرگزاری فارس: رئیس ‌جمهور گفت: رضایت و مقبولیت‌ نظام میان مردم معادل مشروعیت آن است، مبادا ارزش‌های انقلاب در پس کوچه‌‌های سیاست و ادبیات آن به تعارفات سیاسی تبدیل شود.

مبادا ارزش‌های انقلاب در پس کوچه‌‌های سیاست به تعارفات تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود احمدی‌نژاد در همایش سراسری قوه قضاییه در سالن قدس کتابخانه آستان قدس رضوی اظهار کرد: خدا را سپاسگزارم که توفیق حضور در کنار آستان مقدس امام رضا(ع) را عنایت کرد، هم‌چنین اعیاد شعبانیه را به مردم شریف ایران تبریک گفته و یاد و خاطره شهید بهشتی شهید بزرگ انقلاب اسلامی را گرامی‌ می‌دارم.

وی افزود: شهید بهشتی بدون تردید نقشی اساسی در تاریخ انقلاب داشته و به‌ عنوان اولین رئیس قوه قضاییه نقشی تاثیرگذار در تدوین قانون اساسی کشور داشت.

احمدی‌نژاد، قانون اساسی را خط روشن قضاوت اسلامی برشمرد و تصریح کرد: سال 60 سال جدا شدن خط اصیل انقلاب از انحرافات بود.

رئیس جمهور با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در جهان خاطرنشان کرد: این انقلاب که مردمی‌ترین و گسترده‌ترین انقلاب معاصر بود موج انقلابی تحول‌خواهی را در جهان ایجاد کرد و ما وظیفه داریم که همواره اهداف انقلاب را یادآوری کنیم.

وی با بیان اینکه انسان فطرتاً به دنبال عدالت و خدایی شدن است و تحقق آن در برپایی عدالت، آزادی و احیای کرامت انسانی است، افزود: در حاکمیت طاغوت بسیاری از مظاهر عدالت و شرافت مردم ایران پایمال شده و ظلم موجود باعث شکل‌گیری طبقه‌ای هزار فامیل با ثروتی سرشار و حقوقی بالاتر از همه ملت شده بود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: نظام طاغوت باعث تحقیر ملت شد و به چپاول ثروت آنها می‌پرداخت و هر گونه فرصتی برای شکوفایی و بالندگی را از ملت ایران گرفته بود و نقش گسترده استقلال کشور منجر به خفقان و شکنجه بی حد و مرز انسان‌ها توسط عوامل رژیم طاغوت بود و هر گونه اندیشه، تفکر و حرکتی ظالمانه سرکوب می‌شد.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه ملت ایران با انقلاب بزرگ و تاریخ‌ساز خود به آمال و آرزوهای خود دست پیدا کرده است، گفت: ملت ایران همواره به دنبال عدالت، آزادی، حفظ کرامت انسانی و پیشرفت بود که آن را در اسلام ناب محمدی جست‌وجو کرد و به آن ایمان آورد، اسلام که امام و رهبری عرضه کردند و در آن همه انسان‌ها دارای احترام و حقوقی یکسان هستند.

وی افزود: مردم ما به دنبال اسلامی بودند که امامش به خاطر برپایی عدل در محراب به شهادت رسید و حاضر نبود هیچ چیز را فدای حقوق مردم کند و حتی اجازه نمی‌داد به اسیران توهین شود، در این دین امام آن اندیشه به حق خود را حتی به خانواده خودش تحمیل نکرد، اما در برابر تضییع حق و ظلم فریاد کشید.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ملت ایران تحقق آرزوهای خود را در اسلام دید و با ندای امام خود بیعت و حرکت و در راه حاکمیت حق و عدالت همه چیزش را فدا کرد.

وی افزود: به گفته امام و رهبری ملت وفادار ایران همواره ماموریت خود را به خوبی انجام داده و هیچ کوتاهی نکرده و برای انقلاب هیچ چیز کم نگذاشته است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: این حساسیت ما بر یادآوری انقلاب وظیفه ما است و مسئولان همواره باید با یادآوری اصول و اخلاق انقلاب وضعیت خود را با آنها ارزیابی کنند.

رئیس جمهور افزود: ما هرگز نباید خود را با شرق، غرب و یا همسایگان خود مقایسه کنیم و اگر الزامی هم به وجود آمد تنها این مقایسه با برجستگی‌‌ها و نقاط قوت آنها صورت گیرد، ما باید تنها خود را با اصل انقلاب مقایسه کنیم.

وی ادامه داد: ما مدعی مکتب انقلاب هستیم نه جابه‌جایی چهره‌ها، اصل حکومت ما برای برپایی عدالت و احیای حقوق و کرامت انسان‌ها بوده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه رضایت مردم اصل و اولویت نظام است، تاکید کرد: رضایت و مقبولیت‌ نظام میان مردم معادل مشروعیت آن است، مبادا ارزش‌های انقلاب در پس کوچه ‌های سیاست و ادبیات آن به تعارفات سیاسی تبدیل شود.

رئیس جمهور گفت: مبادا جناح‌بازی‌ها جای حق و باطل بنشیند، در دوره انقلاب زمانی بود که افراد برای پذیرش مسئولیت‌ها تنها به دنبال اخلاق و تکلیف شرعی بودند و شبانه‌روزی برای حقوق مردم کار می‌کردند و حتی حقوق مازاد بر نیاز خود را به بیت‌‌المال باز می‌گرداندند.

وی ادامه داد: زمانی بود که پارتی‌بازی‌ها و تبلیغات پرخرج ضد ارزش تلقی می‌شد و افراد با مشاهده تضییع حقوق و بی‌عدالتی فریاد بلند می‌کردند مبادا که این ارزش‌ها از بین برود به دلیل اینکه نظام ما در پای‌بندی به همین ارزش‌ها حفظ خواهد شد و حفظ عدالت حفظ کشور و نظام است.

احمدی‌نژاد گفت: نظام بدون عدالت و حفظ حقوق مردم نظام نیست و قرار نیست مسئولان برای کارهای خود انسانی را قانع کنند بلکه باید از خدا بترسند و بدانند نمی‌‌شود خداوند را فریب داد و ساکت کرد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول