اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش پاکدشت در آیین جشن شکوفه‌ها:

مشارکت اولیا موجب پیشبرد اهداف آموزشی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت سه عنصر معلم، اولیای دانش‌آموز و کادر آموزشی مدرسه را عناصر اصلی نظام تعلیم و تربیت دانست.

مشارکت اولیا موجب پیشبرد اهداف آموزشی می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آئین جشن شکوفه‌ها با حضور مسئولان شهرستانی در مدرسه ابتدایی تقوی شهرستان پاکدشت برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: روز جشن شکوفه‌ها روزی است که کلاس اولی‌ها برای آشنایی با فضای مدرسه و تعلیم و تربیت به مدرسه ورود پیدا می‌کنند.

محمدرضا جوادی ادامه داد: اگر ما برگردیم و گذشته‌های خود را مرور کنیم، یکی از زیباترین، قشنگ‌ترین و جاودانه‌ترین روزهای زندگی ما روزی است که به همراه پدر و مادر به مدرسه رفتیم و امروز نیز کلاس اولی‌ها بهترین روز زندگیشان را شروع می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان پاکدشت با یک هزار و 29 کلاس درس برای مقطع ابتدایی و 187 کلاس درس در پایه اول آماده ورود نوآموزان است، بیان داشت: امروز باید برای دانش‌آموزان روزی به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز باشد.

جوادی همچنین ضمن نکوداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز ایران اسلامی در سال‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: 17 معلم شهید و 58 دانش‌آموز شهید در شهرستان پاکدشت، برگ زرینی در دفتر افتخارات سال‌های دفاع ایران اسلامی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت ضمن ابراز خرسندی از استقرار نظام جدید آموزشی 3-3-6 در ساختار وزارت آموزش و پرورش، این اقدام هوشمندانه را اقدامی مؤثر در راستای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت دانست و عنوان کرد: امسال با توجه به استقرار نظام آموزشی 3-3-6 یک تحول اساسی در ساختار آموزش و پرورش شکل گرفته و پایه ششم به ابتدایی اضافه شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: این توقف، به جهت پیشرفت تحصیلی و بالا بردن کیفیت تحصیلی بسیار مؤثر است و از افت تحصیلی که معمولاً در دوره راهنمایی شاهد بودیم، جلوگیری می‌کند.

جوادی یادآور شد: کارشناسان تعلیم و تربیت به این نتیجه رسیده بودند که خروج از دوره ابتدایی خیلی سریع باعث افت می‌شود و در حال حاضر، این توقف یک ساله می‌تواند کیفیت تحصیل را تحکیم بخشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت ضمن ابراز خرسندی از اهتمام معاونان پرورشی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، گفت: با حضور این قشر، شخصیت علمی و تربیتی دانش‌آموزان بهتر پی‌ریزی می‌شود و آنها دارای زیربنای دانش محکم‌تری می‌شوند.

وی ضمن ابزار خرسندی از نشاط و پویایی دانش‌آموزان پایه اول دبستان گفت: من خوشحالم که این چهره‌های با نشاط را می‌بینم. هر کدام از این بچه‌های دانش‌آموز می‌تواند ایران اسلامی را به پیشرفت رسانده و آینده روشنی را برای ایران رقم بزند.

جوادی در ادامه تصریح کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی می‌توانند با حرکت در مسیر پیشرفت و تعلیم و تربیت، برای خود، خانواده‌ و جامعه خود باعث پیشرفت و ترقی شوند. سه موضوع اولیا، دانش‌آموز و عوامل آموزشی در مدرسه در ساختار نظام تعلیم و تربیت همواره مورد توجه بوده است و باید به این سه مورد توجه ویژه‌ای شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور اولیای دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: وقتی حضور اولیا را دیدم بسیار خوشحال شدم چرا که مدرسه با حضور اولیا معنا پیدا می‌کند. مدرسه زمانی مدرسه است که دانش‌آموز، معلم و اولیای دانش‌آموز در کنار هم باشند.

جوادی همچنین خواستار حضور فعال و مشارکتی اولیای دانش‌آموزان در پیشبرد اهداف آموزشی شد.

لازم به ذکر است، در پایان زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مسئولان شهرستانی و مسئولان شهرهای پاکدشت و خاتون‌آباد نواخته شد.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول