اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید

17 مدرسه گچساران توسط شرکت نفت هوشمند می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش گچساران گفت: 17 مدرسه گچساران توسط شرکت نفت در سال تحصیلی جدید هوشمند می‌شود.

17 مدرسه گچساران توسط شرکت نفت هوشمند می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یدالله مرادی عصر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها به مناسبت نزدیکی بازگشایی مدارس و پروژه مهر اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی در کشور ما یک پروژه تکراری و مستمری بوده که سالی یک بار اجرا می‌شود اما امسال به چند دلیل بازگشایی مدارس و پروژه مهر با سال‌های قبل متفاوت است.

وی افزود: دلیل نخست این که بعد از رونمایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آذرماه سال 90، این طرح از مهرماه امسال باید اجرا و عملیاتی شود.

مرادی با بیان این که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک کتاب قانون کار و یک راهکار مشخص برای مسیر مشخص آموزش و پرورش است، افزود: این سند بر اساس افق 1404 و برنامه درازمدت 20 ساله نظام طراحی و پیش‌بینی شده که بر اساس آن همه دست‌اندرکاران نظام آموزشی باید در چارچوب آن عمل کنند.

رئیس آموزش و پرورش گچساران ویژگی دیگر متفاوت بودن مهرماه امسال با نظام آموزشی سال‌های قبل را استقرار پایه ششم ابتدایی برای اولین بار در سطح کشور عنوان و تصریح کرد: پایه ششم ابتدایی 50 سال پیش از ساختار نظام آموزشی کشور حذف شد اما در طول این مدت بعد از بررسی‌ها و مطالعاتی که انجام شد به این نتیجه رسیدند که دوباره این پایه به ساختار آن باز گردد.

مرادی افزود: اجرا کردن پایه ششم ما را وادار کرد که از اسفندماه سال قبل هم در فضا و هم در بخش نیروی انسانی آمادگی لازم را به دست آوریم که خوشبختانه با همکاری همه دستگاه‌ها مهرماه امسال آماده اجرایی کردن پایه ششم ابتدایی هستیم و هیچ مشکلی در بخش نیروی انسانی و فضای کلاسی نداریم.

مهارت آموزی یکی از کارهای برون رفت از معضل بیکاری است

وی به وضعیت تک نوبتی کردن مدارس شهرستان اشاره و یادآور شد: از 285 آموزشگاه موجود در شهرستان گچساران چهار مدرسه ابتدایی و یک مدرسه راهنمایی دو نوبته و مابقی تک نوبته هستند که این یکی از کارهای بزرگی بود که در آن موفق بودیم.

مرادی توسعه کمی و کیفی مدارس فنی و حرفه‌ای را امری مهم و ضروری دانست و افزود: امسال و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 91 با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ظرفیت پذیرش ورودی دانش‌آموزان در مدارس فنی و حرفه‌ای را افزایش می‌دهیم.

رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان این که پذیرش دانش‌آموزان به مدارس فنی و حرفه‌ای در سال گذشته 35 درصد بود، تأکید کرد: مهارت آموزی یکی از کارهای برون رفت از معضل بیکاری است و اگر مهارت‌آموزی میان دانش‌آموزان ما توسعه پیدا کند به طور قطع آنان به راحتی می‌توانند وارد بازار کار و فعالیت شوند.

مرادی از تأمین خوابگاه برای دانش‌آموزان پسر روستایی که تمایل داشته باشند در مدارس فنی و حرفه‌ای شهرستان تحصیل کنند خبر داد و یادآور شد: امسال برای اولین بار هنرستان شبانه‌روزی دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) را راه‌اندازی می‌کنیم که ظرفیت 200 نفر را دارد و همه خدمات و امکانات آن رایگان است و این می‌تواند برای دانش‌آموزان روستایی بسیار مفید باشد.

مرادی، کامپیوتر، گرافیک و طراحی دوخت را از مهمترین رشته‌های این هنرستان عنوان کرد.

افتتاح دو دبیرستان تیزهوشان از مهرماه امسال

رئیس آموزش و پرورش گچساران اجرای طرح هوشمندسازی مدارس را یکی از کارهای مهم و بزرگ نظام آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از دنیای دیجیتال و فناوری‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی مدرن در نظام آموزشی از ویژگی‌های این طرح است.

مرادی هزینه هوشمندسازی هر مدرسه پنج کلاسه را 150 میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون کار هوشمندسازی 11 مدرسه تمام شده که از مهرماه امسال این طرح در این مدارس اجرا می‌شود و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به زودی کار هوشمندسازی 17 مدرسه را آغاز می‌کند.

وی از راه‌اندازی دو دبیرستان پسرانه و دخترانه تیزهوشان در شهرستان گچساران خبر داد و افزود: این دو دبیرستان با ظرفیت هر کدام 90 نفر و با برگزاری آزمون و اعلام نتایج از مهرماه امسال آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس آموزش و پرورش گچساران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر این که چقدر به موفقیت طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش امیدوار هستید، بیان داشت: با توجه به اینکه هر دستگاهی باید برای خود افق و چشم‌اندازی داشته باشد، نظام آموزش و پرورش به این فکر افتاد که باید چشم‌انداز روشنی برای پیشبرد اهداف خود داشته باشد و به همین خاطر طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شد که این می‌تواند یک الگو برای نظام آموزشی باشد.

مرادی با تأکید بر این که دولت و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه از آموزش و پرورش حمایت کنند، ادامه داد: امیدواریم این سند تحولی عمیق در نظام آموزشی ایجاد کند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه نرخ بی‌سوادی در شهرستان به چه میزان است، یادآور شد: بر اساس آمار سال جاری گچساران 584 نفر بی‌سواد مطلق دارد که ما باید تلاش کنیم بی‌سوادی در شهرستان ریشه‌کن شود.

مرادی از برگزاری دو همایش سلام خاص به حضرت امام رضا (ع) به مناسبت میلاد این امام بزرگوار در هفته اول مهرماه در صبحگاه تمام مدارس شهرستان و همچنین همایش تجلیل از خانواده‌های فرهنگیان شهید شهرستان در هفته دفاع مقدس خبر داد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول