اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان خبر داد

راه‌اندازی 50 مدرسه تخصصی ورزش در کرمان

خبرگزاری فارس: معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 50 مدرسه تخصصی ورزش از مهرماه امسال در رشته‌های ژیمناستیک، تنیس روی میز، هندبال، والیبال، فوتسال، فوتبال و بسکتبال افتتاح می‌شود.

راه‌اندازی 50 مدرسه تخصصی ورزش در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمود محمودی‌نیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اهداف و سیاست‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش در زمینه افزایش کیفیت ساعت درس تربیت‌بدنی برای توانمندسازی دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش طرح‌های ملی مطلوبی را برای مقطع ابتدایی تعریف کرده است، افزود: این طرح‌ها چشم‌انداز مناسبی برای ورزش کشور دارد.

محمودی‌نیا از اجرای طرح ژیمناستیک برای پایه دوم، طرح شنا برای پایه سوم، طرح تناورز برای پایه چهارم، طرح تنیس روی میز برای پایه پنجم و طرح دو و میدانی برای پایه ششم ابتدایی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: 24 آکادمی ژیمناستیک برای اجرای طرح ژیمناستیک پایه دوم ابتدایی در مناطق و شهرستان‌های استان کرمان افتتاح می‌شود.

محمودی‌نیا از ارائه آموزش‌های لازم به معلمان ورزش در استان کرمان خبر داد و افزود: 80 نفر از مربیان ورزش آموزش تخصصی مربیگری درجه سه ژیمناستیک را فرا گرفتند.

وی اجرای طرح شنا در مدارس ابتدایی را مناسب توصیف کرد و ابراز داشت: ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین دانش‌آموزان و ترغیب والدین و دانش‌آموزان برای انجام فعالیت‌های ورزشی از خروجی‌های این طرح است.

محمودی‌نیا با اشاره به اینکه شهرستان‌های تابعه استان کرمان طی دو سال آینده صاحب استخر آموزش و پرورش می‌شوند، بیان کرد: طرح ملی تناورز از کم‌هزینه‌ترین و تأثیرگذارترین طرح‌های ورزشی به شمار می‌آید.

وی گفت: 50 مدرسه تخصصی ورزش از مهر ماه سال جاری در رشته‌های ژیمناستیک، تنیس روی میز، هندبال، والیبال، فوتسال، فوتبال و بسکتبال از مهر ماه سال جاری در استان کرمان افتتاح می‌شود.

این مسئول از کسب مقام دوم رشته ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور توسط دانش‌آموزان استان کرمان طی سال تحصیلی گذشته خبر داد.

محمودی‌نیا بیان داشت: دانش‌آموزان کرمانی در سال تحصیلی گذشته موفق به کسب رتبه دوم کشوری در رشته دو و میدانی و رتبه سوم والیبال دختران شدند.

وی ارائه آموزش در زمینه آگاهی‌های بهداشتی و شیوه زندگی سالم به دانش‌آموزان را ضروری خواند و ابراز داشت: با کمبود مربی بهداشت روبه‌رو هستیم به طوری که برای هر 700 دانش‌آموز یک معلم بهداشت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول