اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

بی‌توجهی به بخش کشاورزی آفت توسعه اردبیل است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: بی‌توجهی به بخش کشاورزی به عنوان موتور محرکه استان اردبیل آفت توسعه این استان به شمار می‌رود.

بی‌توجهی به بخش کشاورزی آفت توسعه اردبیل است

جلیل جعفری بنه خلخال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: علت استعفای مدیران جهاد کشاورزی موضوع کاهش اعتبارات جهاد کشاورزی از طرف استاندار قبلی بوده که ما نیز چندین بار اعتراض خود را به این مسئله اعلام کردیم و معتقدیم پشت کردن به بخش کشاورزی آسیب‌های متعددی به دنبال دارد.

وی در ارتباط با تاسیس دانشگاه صنعتی اردبیل نیز خاطرنشان کرد: خواسته نمایندگان استان تاسیس و راه‌اندازی این دانشگاه است و اگر وزیر علوم با این کار مخالف هستند باید موضعشان را عوض کنند چرا که برای ما مخالفت وی قابل قبول نیست.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس یادآور شد: با امضای هفت تن از نمایندگان استان خطاب به رئیس جمهور درخواست تاسیس دانشگاه صنعتی اردبیل ارائه شده و ما پیگیر هستیم تا با دریافت پاسخی از دفتر رئیس جمهور اقداماتمان را در این زمینه قانونی ادامه دهیم.

واحدهای صنعتی همچنان چشم انتظار 30 درصد عایدات هدفمندی یارانه‌ها

جعفری بنه خلخال در خصوص اختصاص اعتبار ویژه از محل هدفمندی یارانه‌ها برای خارج کردن صنعت استان از بحران به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: طبق قانون قرار بود 30 درصد عایدات حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید و صنعت اختصاص داده شود اما دولت در اجرای آن قصور کرده است.

این مسئول بیان داشت: ممانعت دولت از اجرایی نشدن این قانون مصوب مجلس نگرانی‌هایی را به دنبال داشته که این خود به رکود بخش صنعت و تولید منجر شده است.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تاکید کرد: در کنار آن افزایش قیمت حامل‌های انرژی و کمبود نقدینگی باعث شده تا بخش تولید آسیب ببیند و برای اصلاح این آسیب باید دولت از محل در‌آمد یارانه‌ها به صنعت و تولید کمک کند.

برومند افزود: بارها در این زمینه به دولت تذکر داده شده و نمایندگان ما اصرار دارند از این محل به بخش صنعت کمک شده و از آنها دستگیری شود.

وی در خصوص تغییر مدیریت در برخی از سطوح استان ادامه داد: این قابل قبول نیست که در سال تولید ملی بیش از سه ماه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت معارفه نشود و این مجموعه بلاتکلیف به فعالیت خود ادامه دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: قطعاً مدیرانی را که در مسیر خدمت‌رسانی شایسته به مردم حرکت نکنند باید تغییر پیدا کنند و ما نیز پیگیر تغییر چنین مدیریت‌هایی خواهیم بود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول