اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسدآباد:

بیش از 3 میلیارد تومان به بخش کشاورزی اسدآباد اختصاص می‌یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار اسدآباد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته 3 میلیارد و 300 میلیون تومان برای بخش کشاورزی شهرستان اسدآباد اختصاص می‌یابد.

بیش از 3 میلیارد تومان به بخش کشاورزی اسدآباد اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، مصطفی آزادبخت بعد از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات روستای چنارعلیا شهرستان اسدآباد مردم را پشتوانه اصلی دولت خواند و اظهار داشت: توجه به روستاها یکی از اقدامات مهم و اساسی در دولت نهم و دهم بود که انجام شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدقهاری، تصریح کرد: این شهید والامقام نیز از روستای چنارعلیا بود که جان خود را فدای اسلام و انقلاب کرد.

فرماندار اسدآباد با اشاره به مشکلات موجود در روستای چنارعلیا از مدیران کل و مدیران شهرستانی خواست که بیش از پیش به روستاها توجه داشته باشند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اهالی روستای چنارعلیا در مسائل فرهنگی از رشد بالایی برخوردارند، گفت: رشد روستاها در هر زمینه‌ای مستلزم مشارکت و همکاری اهالی روستاهاست که باید با تشویق اهالی روستا نسبت به پرداخت به موقع مطالبات ادارات خدمات‌رسان موجب کمک و همیاری برای ارائه خدمات بیشتر از سوی آنان شوند.

آزادبخت از اختصاص 100 میلیون تومان از محل کمیسیون ماده 10 برای ساماندهی، اصلاح فرسودگی‌های لوله‌های آب، 150 میلیون تومان برای بهسازی روستا از اعتبارات شهرستان، خودیاری مردم و بودجه دهیاری خبر داد و گفت: می‌طلبد که مردم و مسئولان برای توسعه و آبادانی روستاها بیش از پیش گام بردارند.

وی در ادامه با ارائه مشکلاتی در خصوص خاموشی تعداد یک هزار و 306 عدد پایه‌ روشنایی در روستاهای شهرستان اسدآباد از شرکت برق استان خواست این مسئله را پیگیری و نسبت به حل آن اقدام کند.

فرماندار اسدآباد ادامه داد: با پیگیری‌ها و ملاقات بنده و نماینده مردم اسدآباد با وزیر جهاد کشاورزی دستور اختصاص 3 میلیارد و 300 میلیون تومان برای بخش کشاورزی شهرستان اسدآباد را گرفته‌ایم که می‌طلبد مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان این امر را پیگیری کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان همدان نیز در خصوص حفر چاه جدید در روستای چنارعلیا گفت: برای حفر این چاه مکان‌یابی انجام شده و با اخذ مجوز از امور آب این امر حل شدنی است.

مهدی ساکی با بیان اینکه بعد از گذشت شش ماه هنوز اعتبارات بخش آب و فاضلاب روستایی ابلاغ نشده است، گفت: با ابلاغ اعتبارات مسلماً کارهای عمرانی در روستاها را آغاز می‌کنیم که ساماندهی و اصلاح لوله‌ها و رفع کمبود آب شرب روستای چنارعلیا را در اولویت قرار می‌دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز با تأکید بر مشارکت و خودیاری مردم در امر بهسازی روستا از دهیار و شورای اسلامی روستا خواست بیشتر به امر پاکسازی و مراقب از روستا اقدام کنند.

حسن ظفری افزود: با جمع‌آوری خودیاری از مردم و واریز آن به خزانه دولت روستای چنارعلیا را بهسازی می‌کنیم.

قائم مقام شرکت برق استان همدان نیز در خصوص مشکل افت فشار برق و قطعی در برخی نقاط روستای چنارعلیا، گفت: در سطح استان همدان 33 میلیارد تومان مطالبات مردم به شرکت برق پرداخت نشده که سهم اسدآباد از این میزان مطالبات 9 میلیارد تومان است و با پرداخت به موقع می‌توان به کارهای عمرانی بیشتر و تقویت ولتاژهای برق را انجام داد.

محمدمهدی شهیدی همچنین در خصوص جابجایی هفت عدد تیر برق در روستای چنارعلیا قول مساعد داد که با حفر چاه‌های از سوی دهیار این روستا آن‌ها را جابجا کنند.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد هم با بیان اینکه 10 کیلومتر راه‌های بین مزارع و چهار کیلومتر راه‌های درجه یک در سطح روستای چنارعلیا وجود دارد، افزود: برای تسریع و آسفالت این راه‌ها 50 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

حسین فضلی در خصوص کمبود سهمیه کود شیمیایی شهرستان اسدآباد گفت: 11 هزار و 760 تن کود شیمیایی مورد نیاز شهرستان است که 65 در صد آن به میزان 7 هزار تن تاکنون توزیع شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال با پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دستور 2 هزار تن کود شیمیایی را از وزیر جهاد کشاورزی گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: از این میزان یک هزار و 600 تن کود در قالب کشت‌های محصولات سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و چغندر قند بین کشاورزان توزیع شده است.

کامران سمیعی رئیس تربیت بدنی اسدآباد هم با اشاره به واگذاری دو قطعه زمین از سوی اهالی روستا گفت: این قطعات زمین برای ساخت سالن از لحاظ متراژ و مکان استاندارد نیستند که باید مکان آن تغییر و متراژ آن زیاد شود.

اهالی روستای چنارعلیا از توابع شهرستان اسدآباد کمبود آب شرب، فرسودگی لوله‌های آب، حفر چاه جدید، تسریع در راه‌های بین مزارع، کمبود سهمیه کود شیمیایی، جابجایی تیرهای برق، بهسازی و افت فشار برق را از جمله مشکلات و درخواست‌های خود از دولت برشمردند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول