اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول برنامه بهداشت کشاورزی دانشگاه پزشکی کردستان:

83 هزار کشاورز کردستان زیرپوشش طرح بهداشت کشاورزی هستند

خبرگزاری فارس: مسئول برنامه بهداشت کشاورزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیش از 83 هزار کشاورز کردستان زیرپوشش طرح بهداشت کشاورزی هستند.

83 هزار کشاورز کردستان زیرپوشش طرح بهداشت کشاورزی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرشاد ارغوانی صبح امروز در کارگاه آموزشی طرح بهداشت کشاورزی که در سالن اجتماعات ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آمارها و بررسی‌های سال 90، 83 هزار و 380 نفر از کشاورزان استان زیرپوشش طرح بهداشت کشاورزی هستند.

وی تصریح کرد: تعداد کشاورزان ذکر شده 40 درصد کشاورزان موجود در استان را شامل می‌شود لذا یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های سال‌جاری دانشگاه علوم پزشکی پوشش 100 درصدی کشاورزان استان در این طرح است.

وی با تاکید بر همکاری و نقش موثر بهورزان در اجرای بهتر برنامه عملیاتی بهداشت کشاورزی در استان، بیان داشت: در چند ماهی که از سال‌جاری گذشته است اقدامات تاثیرگذار و ارزشمندی در این راستا صورت گرفته و برای ارتقای هر چه بیشتر آن نیازمند همراهی مستمر بهورزان هستیم.

مسئول برنامه بهداشت کشاورزی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به مباحث مربوط به ارگونومی کشاورزی، گفت: ارگونومی کشاورزی به معنای راحت‌سازی انجام فعالیت‌های کشاورزی برای کاهش خستگی کشاورزان و افزایش بهره‌وری و راندمان کاری و همچنین کاهش حوادث و بیماری‌های ناشی از مشاغل کشاورزی است.

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این کارگاه گفت: پیش‌آزمون ابتدای این کارگاه به منظور آشنایی و اطلاع از سطح آگاهی شرکت‌کنندگان برگزار شد.

جوانمردی تصریح کرد: این کارگاه نیز با پس‌آزمونی برای کسب این مورد که مطالب ارائه شده تا چه حدی توانسته موجب ارتقای اطلاعات و آگاهی کارشناسان حاضر شده باشد، پایان می‌یابد.

وی از موضوعات قابل ارائه در این کارگاه را شامل فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه بهداشت کشاورزی، برنامه عملیاتی بهداشت کشاورزی، بیان خلاصه‌ای از صورت جلسات کمیته‌های ملی تشکیل شده بهداشت کشاورزی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایمنی کشاورزی، عوامل مخاطره‌آمیز حرفه کشاورزی برای کشاورزان و ارگونومی کشاورزی از دیگر مباحث مورد نظر در این کارگاه است.

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای معاون امور بهداشتی دانشگاه اظهار داشت: موضوع مربوط به ارگونومی کشاورزی برای اولین بار است که در چنین کارگاهی ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

جوانمردی عنوان کرد: در این کارگاه 30 نفر از کارشناسان بهداشت حرفه‌ای مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های استان حضور دارند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول