اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر پاکستان در ایران خبر داد

تامین بخشی از انرژی برق و گاز مورد نیاز پاکستان از طریق ایران

خبرگزاری فارس: سفیر پاکستان در ایران به تامین بخشی از انرژی مورد نیاز پاکستان از طریق ایران اشاره کرد و گفت: به‌زودی خط لوله انتقال گاز در این کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

تامین بخشی از انرژی برق و گاز مورد نیاز پاکستان از طریق ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خالد عزیز بابر سفیر پاکستان در ایران صبح امروز و در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی اظهار کرد: بخشی از انرژی مورد نیاز پاکستان از طریق ایران در آینده‌ای نزدیک تامین می‌شود و به زودی خط لوله انتقال گاز و نیروگاه‌های تامین برق در این کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

سفیر پاکستان در ایران ضمن مطلوب توصیف کردن سطح روابط بین دو کشور ادامه داد: در این راستا از فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان‌رضوی و تبادل هیئت‌های دو جانبه استقبال می‌کنیم.

محمود صلاحی نیز در این دیدار اظهار داشت: کشور پاکستان و ایران دو کشور بزرگ و تاثیرگذار در معادلات منطقه و جهان هستند.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه بر گسترش تعاملات میان دو کشور ایران و پاکستان تاکید کرد و در ادامه افزود: ایران و کشور پاکستان دارای روابط مستحکم و دیرینه‌ای هستند و اشتراکات فراوان در حوزه زبان و دین می‌تواند نقش بسزایی در گسترش این روابط داشته باشد.

صلاحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حجم بالای مبادلات تجاری بین دو کشور گفت: آنچه که در این ارتباط از اهمیت بسیاری برخوردار است این است که کشورهای مسلمان باید خواسته‌های یکدیگر را با توجه به وسعت و گستردگی جهان اسلام، تامین کنند

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: بی‌شک تحقق این امر مستلزم توسعه روابط کشورهای مسلمان است که این امر نیاز به تعامل با کشورهای غربی را به حداقل می‌رساند.

صلاحی تصریح کرد: مبنای تعامل جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه برخلاف آن چه در غرب مرسوم است، در نظر گرفتن منافع مشترک است.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به ظرفیت و مزیت‌های خراسان‌رضوی در بخش های مختلف از آمادگی خراسان‌رضوی برای انتقال تجربیات خود را در زمینه‌های مختلف به پاکستان خبر داد و افزود: البته در این میان برخی از نیازهای خراسان‌رضوی از جمله در زمینه مواد غذایی را می‌توان از طریق کشور پاکستان تامین کرد.

قاضی حبیب ‌الرحمان سرکنسول پاکستان در مشهد نیز در این دیدار حضور داشت.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول