اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 6 ماه تلاش مهندسان سیرجانی صورت گرفت

خودکفایی در تامین انرژی مکانیکی یا ساخت الکتروموتور

خبرگزاری فارس: پس از 6 ماه تلاش مهندسان و متخصصان کارخانه تولید گندله‌سازی امروز الکتروموتور تأمین انرژی مورد نیاز این کارخانه وارد مدار شد.

خودکفایی در تامین انرژی مکانیکی یا ساخت الکتروموتور

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت نجمی‌نیا کارشناس ارشد برق دفتر فنی مهندسی گندله‌سازی گل‌گهر سیرجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برنامه‌ریزی برای ساخت الکتروموتور با توان 6 هزار و 600 کیلو‌وات برای طرح توسعه کارخانه خبر داد.

وی گفت‌: الکترو‌موتور 4 هزار کیلو‌واتی آسیاب‌های گندله‌سازی از نوع موتور سیم‌پیچی شده بود که در سطح ولتاژ 6 هزار و 300 ولت موتوری با قدرت بالا محسوب می‌شود که برای نخستین‌بار در ایران توسط شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین طراحی و ساخته شده و در حال حاضر ایران جزو کشورهایی است که به تکنولوژی ساخت این نوع موتور دست یافته است.

وی افزود‌: مراحل طراحی ساخت و تست این موتور شش ماه به طول انجامید که با مطالعات انجام شده و بستر‌سازی مناسب توسط شرکت سازنده جمکو می‌توان در آینده‌ای نزدیک این مدت زمان را به دو ماه کاهش ‌داد و در صورتی که نمونه خارجی آن در شرایط عادی ‌حداقل یک سال زمان نیاز دارد. 

نجمی‌نیا ابراز داشت: ساخت این الکترو‌موتور که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی انجام شده است، علاوه بر حمایت از سازندگان داخلی و ترغیب آنها در راستای دستیابی به تکنولوژی‌های نوین جهانی در زمینه طراحی و ساخت‌، وابستگی به کشورهای خارجی را نیز کاهش داده و حدود 60 درصد صرفه‌جویی ارزی نیز به همراه داشته باشد.

وی افزود‌: در نهایت از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های صورت گرفته توسط مدیران‌، شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر سیرجان و همچنین همکاری همه جانبه کارکنان گندله‌سازی‌، شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین و شرکت گهر‌روش سیرجان کمال تشکر را دارم. 

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول