اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف کاهش پیک بار برق در ادارات بوشهر

ممیزی انرژی برای 73 دستگاه اجرایی اجرا شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: فرآیند ارزیابی و ممیزی انرژی برای 73 دستگاه اجرایی در استان بوشهر اجرا شد.

ممیزی انرژی برای 73 دستگاه اجرایی اجرا شد

سیدرضا رضوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: این فرآیند با هدف کاهش پیک بار در تابستان سال جاری برای این تعداد دستگاه اجرایی مشترک عمومی انجام شده است.

وی افزود: بهینه‎سازی مصرف انرژی در ساختمان‎های اداری و اصلاح الگوی مصرف کارکنان دستگاه‎های اجرایی سازمان‎ها، نهادهای عمومی و انقلابی و بانک‎ها از دیگر اهداف اجرای فرایند ممیزی انرژی است.

رضوی ارتقای بهینه‎سازی، سامانه تجهیزات سرمایشی و اداری سیستم‎های روشنایی و اصلاح منافذ موجود در ابنیه با هدف جلوگیری از اتلاف انرژی برق و کاهش مصرف و پیک بار در تابستان امسال را سرفصل‎های مورد نظر در این پروژه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر یادآور شد: وضعیت مصرف انرژی در استان بوشهر و مقایسه آن با سرانه مصرف در جهان، لزوم استقرار واحدهای مدیریت انرژی در ساختمان‎های اداری را بیش از پیش جلوه‎گر می‏کند.

وی با اشاره به خاموشی‎های امسال بیان کرد: خاموشی نوبتی در استان اعمال نکرده‎ایم بلکه عامل 99 درصد قطع برق بوشهر به خاطر سرقت تجهیزات یا انشعاب‎های غیرمجاز است.

رضوی افزود: پس از هدفمندی یارانه‌ها، سرقت تجهیزات برق و انشعابات غیرمجاز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیشترین سرقت تجهیزات برق در مناطق حاشیه‌نشین است که این امر در محلات تنگک‌ها و سرتل بوشهر شایع است و منجر به خاموشی‌های مقطعی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر یادآور شد: همچنین 60 هزار انشعاب غیرمجاز برق در استان شناسایی شده که منجر به فشار روی شبکه توزیع می‌شود و سوختگی تجهیزات و قطع برق را در پی دارد.

وی خاطر نشان کرد: سه هزار انشعاب غیرمجاز نیز مربوط به شهرکی در برازجان است که علیرغم ساخت واحدهای مسکونی و آسفالت این مناطق، چون کاربری آن مسکونی نیست و مربوط به منابع طبیعی است، از نظر قانونی نمی‌توانیم انشعاب مجاز بدهیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول