اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

89 درصد مدارس در اردبیل تک نوبته هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 89 درصد دانش‌آموزان استان اردبیل در سال تحصیلی 91ـ92 در مدارس تک نوبته با عنوان شیفت صبح تحصیل می‌کنند.

89 درصد مدارس در اردبیل تک نوبته هستند

احمد محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مهر امسال در مجموع 2 هزار و 329 مدرسه مهیای حضور دانش‌آموزان و معلمان در مقاطع مختلف تحصیلی است.

وی افزود: 93 درصد مدارس ابتدایی در شیفت صبح، 83 درصد مدارس در مقطع راهنمایی و 85 درصد مدارس مقطع متوسطه نیز در شیفت صبح امکان تحصیل را برای دانش آموزان فراهم کردند.

این مسئول بیان داشت: در مجموع 11 درصد مدارس ما دو نوبته چرخشی خواهد بود که اغلب این مدارس نیز در ناحیه یک و دو اردبیل قرار دارد.

محمودزاده ادامه داد: ما سال تحصیلی روان و آرامی را از روز شنبه آغاز می‌کنیم و بیش از 220 هزار دانش‌آموز با همراهی 20 هزار معلم و همکار فرهنگی سال تحصیلی جدید را با شور و نشاط خاص آغاز می‌‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: 220 مدرسه غیر دولتی نیز مهیای تحصیل دانش‌آموزان هستند که اغلب این مدارس غیر دولتی در شیفت صبح فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در خصوص تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس نیز ابراز داشت: بر اساس تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش همچنین انقلاب فرهنگی و زمان‌بندی کلاس‌های درس، در اغلب مدارس تعطیلی پنجشنبه‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی بیان داشت: ما سعی کردیم در مقطع ابتدایی 24 ساعت تدریس و در مقطع راهنمایی و متوسطه 32 تا 34 ساعت تدریس در هفته را در پنج روز اول هفته زمان‌بندی و شیفت‌بندی کنیم تا مدارس مقاطع مختلف تحصیلی روزهای پنجشنبه تعطیل باشد.

این مسئول اضافه کرد: ممکن است در 11 درصد مدارس دو شیفته و چرخشی امکان تعطیلی پنجشنبه را به دلیل محدودیت مکان و زمان نداشته باشیم که در این مدارس به اجبار باید پنجشنبه‌ها را نیز مواد درسی بگنجانیم ولی حداقل یک هفته در میان این مدارس نیز پنجشنبه‌ها تعطیل خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود از خانواده‌ها خواست نگران تحصیل فرزندان‌شان در پایه ششم نباشند چرا که معلمان مجرب در این مقطع حضور یافته و کتاب‌های درسی دانش‌آموزان نیز به صورت 100 درصد در مقطع ابتدایی توزیع شده و یا از طریق مدارس روز اول مهر ماه توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول