اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا:

70 درصد مدارس نکا تک‌نوبته شدند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا گفت: 70 درصد مدارس نکا در سال تحصیلی جدید تک‌نوبته هستند.

70 درصد مدارس نکا تک‌نوبته شدند

اصغر کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان داشت: در سال جاری 11 مدرسه در سطح شهرستان نکا دونوبته هستند که امیدواریم در سال آینده این تعداد به صفر برسد.

وی گفت: کاهش مدارس دونوبته از دستورالعمل‌های مهم سازمان است که امیدواریم با همکاری سازمان و خیرین این مسئله در شهرستان نکا حل شود و سال آینده شاهد مدارس تک‌شیفته در نکا باشیم.

کارگر با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته تعداد بیشتری از مدارس دونوبته به یک نوبته تبدیل شده، افزود: برخی مدارس در نوبت صبح به دانش‌آموزان ابتدایی و نوبت بعدازظهر آن به محصل‌های راهنمایی اختصاص داشت که با یک نوبته‌ شدن اینگونه مدارس، نوبت بعدازظهر به فعالیت‌های فوق برنامه اختصاص یافته است.

مدیر آموزش و پرورش نکا تصریح کرد: سال گذشته این مدارس دونوبته در نکا 27 مدرسه بوده که با برنامه‌ریزی انجام شده به 11 مدرسه کاهش یافته است.

وی گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین و نظام 3-3-6 در نظام آموزشی کشور، فضاهای آموزشی و نیروی انسانی در سه مقطع در شهرستان نکا ساماندهی شده و عوامل اجرایی و کادر مدارس، آمادگی کامل را برای بازگشایی مدارس دارند.

کارگر با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: در سال جاری 16 هزار و 727 دانش آموز نکایی در  سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در 179 مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا ادامه داد: ثبت‌نام‌شدگان در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته کاهش یافته‌اند به طوری که در سال گذشته 17 هزار و 304 دانش‌آموز در 199 مدرسه ثبت‌نام کرده بودند.

این مسئول افزود: آموزش و پرورش یک نهاد تاثیرگذار در تمام جامعه است و تقریبا تمام خانواده‌ها به نوعی با این نهاد مرتبط هستند.

کارگر اذعان داشت: شرایط لازم در شهرستان نکا برای آغاز سال تحصیلی و اجرای برنامه‌های ابلاغی مهیاست و از تمام توان و ظرفیت موجود برای کیفیت بخشیدن به امر تعلیم و تربیت استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را از دست نخواهیم داد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول