اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر در آموزش متوسطه:

89 درصد مدارس کشور تک نوبتی است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر آموزش و پرورش در آموزش متوسطه گفت: 89 درصد مدارس کشور به صورت تک نوبتی اداره می‌شوند.

89 درصد مدارس کشور تک نوبتی است

سید محسن حسینی ارسنجانی در حاشیه برگزاری مانور بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برنامه‌های ما به گونه‌ای در نظام آموزشی جدید تدوین و طراحی شده است تا تک نوبتی شدن مدارس را به 100 درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه تحصیل در نوبت صبح فواید بسیار زیادی دارد، افزود: تمام علما و محققان بر این باورند که تحصیل دانش‌آموزان در نوبت صبح از یک شرایط مطلوب‌تری برخوردار است و کارایی دانش‌آموز و معلم نیز بسیار بالاتر است.

استقرار نظام جدید آموزشی پاسخی به تمام خواسته‌های معلمان دانش‌آموزان و اولیا

حسینی در ادامه با بیان اینکه استقرار نظام جدید آموزشی یک تدبیر شایسته در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: ما برای استقرار نظام جدید آموزشی در قالب پروژه مهر کمیته‌هایی را تدارک دیدیم و بیش از سه ماه است که برای اجرای نظام جدید آموزشی فعالیت و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

مشاور وزیر در آموزش متوسطه بیان داشت: در ایام تابستان مدیران در روزهای دوشنبه و چهارشنبه در مدارس حاضر می‌شدند ولی تابستان امسال سعی شد با هدف راهنمایی دانش‌آموزان و خانواده‌ها مدیران مدارس تمام شیفت در مدرسه حاضر بوده و کارهای ضروری در استقرار نظام جدید آموزشی را انجام دهند.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش و معاونین نیز از طریق صدا و سیما و رسانه‌های دیگر اطلاع‌رسانی خوبی را در ماه‌های گذشته انجام دادند به طوری که تمام شرایط و فضا مهیای اجرای نظام جدید آموزشی و 3-3-6 است.

این مسئول بیان داشت: امروز نیز در استان اردبیل با برگزاری مانور بازگشایی مدارس بخشی از توانمندی‌های خود را نشان دادیم و در تلاش هستیم در 10 روز باقی‌مانده نیز معایب و مشکلات احتمالی را برطرف کرده و با آمادگی کامل مهر آرام و روانی را آغاز کنیم.

حسینی یکی از ویژگی‌های نظام جدید آموزشی را پاسخگویی به تمام نیازمندی معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها اعلام کرد و گفت: در ایام تابستان برای معلمان پایه ششم و دوم ابتدایی بر اساس نیازهای آموزشی دوره‌هایی را برگزار کردیم و در کنار آن بحث هوشمند سازی مدارس و همچنین توجه به کیفیت آموزشی و تنوع بخشی به فعالیت‌های آموزشی را مد نظر قرار دادیم.

مشاور وزیر در آموزش متوسطه تصریح کرد: در استقرار نظام آموزشی جدید وزیر پر تلاش هر 15 روز یک بار با مدیران کل استان‌ها و هر یک ماه با معاونین آموزشی و پرورشی جلساتی را برگزار کرده تا نقص‌های احتمالی در استقرار نظام جدید آموزشی برطرف شود.

این مسئول در پایان اظهار داشت: سازماندهی نیروها، کلاس‌های درس و برنامه‌های آموزشی به شکل مطلوب انجام شده و ما از ابتدای مهر ماه با کمترین مشکل تحصیل را آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول