اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس

370 برنامه در مدارس همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان همدان گفت: 370 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در مدارس همدان برگزار می‌شود.

370 برنامه در مدارس همدان برگزار می‌شود

حسن نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس است برنامه‌های مختلفی در سراسر استان برگزار می‌شود که برنامه‌های ویژه‌ای در مدارس برای دانش‌آموزان تدارک دیده شده است.

وی عنوان کرد: روز اول مهر ماه زنگ مقاومت در مدارس سراسر استان نواخته می‌شود و در روز 12 مهر ماه نیز نخستین گروه دانش‌آموزی در قالب درس آمادگی دفاعی دوم دبیرستان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان همدان با اشاره اینکه اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی یکی از راه‌های انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و آشنایی آنان با این رشادت‌ها و فداکاری‌ها است، تأکید کرد: 21 هزار دانش‌آموز از استان همدان که 9 هزار و 600 نفر آنان دختر و بقیه پسر هستند در قالب درس آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: غبارروبی از مزار شهدا با شعار لبیک یا رسول‌الله، دیدار از خانواده‌های شهدا به همراه دانش‌آموزان، اعزام راویان فتح به مدارس برای بیان خاطرات و... از جمله برنامه‌های دیگر در هفته دفاع مقدس است.

نوروزی یادآور شد: درباره انتقال ارزش‌های دفاع مقدس با شناسایی نیرو‌های ارزشی، توانمند و دلسوز به منظور ترویج فکری و علمی، آموزش‌های مستمری را در طول سال ارائه می‌دهیم که هدف اصلی درس آمادگی دفاعی در مقطع دوم دبیرستان آشنایی نسل نوجوان با ایثارگری، فداکاری و جانفشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: درس آمادگی دفاعی در مدارس در دو بخش تدریس می‌شود که بخش نظری آن شامل ارائه مطالبی در خصوص جنگ و هشت سال دفاع مقدس و بخش عملی آن که مهم‌ترین بخش آن را تشکیل می‌دهد شامل بازدید از مناطق عملیاتی و استفاده دانش‌آموزان از فضای معنوی این مناطق است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان همدان اذعان کرد: در مناطق عملیاتی برنامه‌های مختلفی از جمله اجرای رزمایش شبانه برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود که این رزمایش با استفاده از جدید‌ترین تکنولوژی روز و کم‌خطر برای دانش‌آموزان به منظور آشنایی آنان با فضای جنگ اجرا می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: همزمان با شروع هفته دفاع مقدس حلقه‌های صالحین در مدارس نیز تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول