اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد میناب:

تعریض بلوار دانشگاه میناب ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید تعریض بلوار دانشگاه آزاد این شهرستان ضروری است.

تعریض بلوار دانشگاه میناب ضروری است

خلیل سزیده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با بیان اینکه جاده‌ای که از مسیر دانشگاه آزاد می‌گذرد یکی از محورهای پرتردد در میناب است، اظهار داشت: این جاده مواصلاتی شهرستان بشاگرد، شهر سندرک و هشتبندی است که روزانه وسایل نقلیه فراوانی در آن تردد دارند.

وی افزود: علاوه بر عبور و مرور مردم و مسافران، روزانه و به ویژه در فصل بازگشایی دانشگاه‌ها بیش از هفت هزار دانشجو از دانشگاه‌های پیام‌نور، آزاد و دانشکده فنی در این مسیر تردد می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد میناب در خصوص پیگیری برای تعریض این جاده افزود: در زمان فرماندار سابق این موضوع را پیگیری کردیم و حتی در جلسات متعدد نیز مطرح شد ولی هنوز به نتیجه نرسیده است.

سزیده با بیان اینکه جاده بلوار دانشگاه کم‌عرض و باریک است و از خطرات بالایی برخوردار است، افزود: در سال 1389 تعریض این جاده از سوی معاون وقت فرماندار در اولویت بودجه‌ای قرار گرفت.

سزیده با اشاره به اهمیت این جاده ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن سه مرکز دانشگاهی در این مسیر مسئولان باید نسبت به افزایش ایمنی ترافیکی این مسیر توجه لازم را اعمال کنند.

وی با بیان اینکه از محله 95 دستگاه و ابتدای بلوار دانشگاه تا انتهای دانشگاه آزاد پر ترددترین نقطه این مسیر است، گفت: اگر در حال حاضر امکان تعریض کامل این جاده وجود ندارد لااقل این نقطه را عریض‌تر کنند تا حادثه ناگواری برای آینده‌سازان کشور رخ ندهد.

رئیس دانشگاه آزاد میناب تصریح کرد: مسئولان باید با مطالبه از مراجع بالادست نسبت به تامین بودجه و اعتبار لازم برای بهسازی این مسیر تلاش کنند تا در مدت زمان کوتاه این مشکل برطرف شود.

سزیده تصریح کرد: تاکنون اتفاق ناگواری برای دانشجویان رخ نداده است ولی با وضعیت موجود در این مسیر نمی‌توان حوادث جاده‌ای را نادیده گرفت و یا از آن غافل شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میناب ادامه داد: با بررسی از لحاظ علمی هم مشخص است که این جاده با وضعیت موجود ظرفیت تردد روزانه این حجم مسافر را ندارد و باید تعریض آن در اولویت طرح‌های شهرستان قرار گیرد.

وی افزود: در زمان مسئولیت فرمانده سابق منطقه انتظامی میناب و بر‌اساس تصمیم شورای تامین شهرستان، مقرر شد روبروی دانشگاه آزاد یک ایستگاه پلیس راه‌اندازی شود که پس از جانمایی، بتن کف آن نیز با هزینه دانشگاه اجرا شد اما با تغییر در فرماندهی انتظامی این مصوبه اجرایی نشد.

سزیده با اشاره به اینکه راه‌اندازی ایستگاه در محل مذکور تصمیم شورای تامین شهرستان بوده است، افزود: بارها به مسئولان گفته‌ام که کار دانشگاه فرهنگی و آموزشی است ولی اگر در آینده برای دانشجویان و یا هیئت علمی دانشگاه حادثه‌ای اتفاق بیافتد مسئولیت آن به عهده دستگاه‌های مربوطه است.

وی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد در نقطه‌ای دور از شهر قرار گرفته است شورای تامین شهرستان طی تصمیمی، احداث و نصب یک کانکس پلیس به منظور ایجاد محلی برای ایست و بازرسی و به عنوان ایستگاه پلیس راه برای کنترل جاده و جلوگیری از سرعت غیرمجاز در این نقطه را ضروری دانسته بود.

رئیس دانشگاه آزاد میناب با بیان فرمایشی از امام خمینی (ره) که می‌فرمایند «دانشگاه کارخانه آدم‌سازی است» به تشریح اهمیت دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: اهمیت دانشگاه و کارکردهای آن بر کسی پوشیده نیست و مسئولان نیز باید در راستای رفع مشکلات آن تلاش کنند.

وی تصریح کرد: تعریض جاده بلوار دانشگاه یکی از نیازهای اساسی میناب است و از مسئولان به ویژه استاندار هرمزگان می‌خواهیم که با نگاه ویژه در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به اختصاص اعتبار لازم و عملیاتی شدن آن مساعدت کنند.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول