اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اول مهر

ساختمان جدید دانشگاه آزاد لنگرود افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود از بهره‌برداری ساختمان جدید این دانشگاه در اول مهر امسال خبر داد.

ساختمان جدید دانشگاه آزاد لنگرود افتتاح می‌شود

شهرام قنبری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در لنگرود با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام راحل و شجره طیبه انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد نقش موثری در توسعه کمی و کیفی آموزش عالی کشور دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است فرصتی ایجاد کند که مجموعه‌ای از دانشجویان و اساتید با امنیت اجتماعی و خانوادگی بیشتری به تحصیل ادامه دهند،  تصریح کرد: این دانشگاه توانسته است برای رشد و ارتقای کشور ثمربخش باشد.

وی افزود: تعداد زیادی از نیروهای اداری توانسته‌اند سطح علمی خود را با کمک دانشگاه آزاد اسلامی افزایش داده و مناسب با تحصیلات خود نقش به‌سزایی در شهرستان‌ها ایفا کنند که در باره تربیت نیروهای متخصص بسیار موثر بوده است.

قنبری با اشاره به اینکه اکنون بخش عمده‌ای از نیروهای متخصص اداره‌ها، موسسات و شرکت‌ها از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند، ابراز کرد: دانشگاه آزاد نقش عمده‌ای در توسعه رشته‌های فنی و تخصصی داشته و عامل محرک و رقیب جدی برای دانشگاه‌های دولتی بوده که این نقش بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.

وی فراهم کردن فضای مناسب برای ارتقای علم تکنولوژی و فناوری‌های جدید برای دانشجویان را از دیگر مزایای دانشگاه آزاد برشمرد و یادآور شد: هدف اصلی دانشگاه تحقق توسعه علم و پژوهش طبق خواسته بنیانگذار انقلاب اسلامی بوده است.

این مسئول درباره دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود اذعان کرد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود دارای 12 رشته کارشناسی و پنج رشته کاردانی است.

وی این واحد دانشگاهی را صرفا یک واحد فنی مهندسی نامید و متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود اکنون دارای دو هزار و 500 دانشجو است که ظرفیت افزایش تا 5 هزار نفر دانشجو را نیز دارد.

قنبری به رشته‌های موجود این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در این دانشگاه دانشجویان در رشته‌های مکانیک خودرو، ساخت و تولید قالب سازی و ماشین ابزار، کاردان فنی، عمران، معماری سنتی، صنایع فلزی، متالوژی، ماشین‌های کشاورزی کاردان، فنی مکانیک، رایانه نرم‌افزار و سخت‌افزار، نقشه‌کشی عمومی، معماری ساختمان و ict ارتباطات تحصیل می‌کنند.

وی با نو پا خواندن این واحد دانشگاهی، بیان کرد: با برگزاری نشست‌های صمیمانه با اقشار مختلف دانشگاهی و طرح مباحث فرهنگی علمی و پژوهشی و نظارت دائم بر عملکرد نیروهای زیرمجموعه به منظور بهره‌وری لازم و فعال کردن ظرفیت‌های نهفته علمی و فرهنگی و حساسیت نسبت به رعایت شئونات اسلامی و به‌کارگیری چهره‌های فرهنگی علمی پژوهشی و ورزشی در امور مربوطه تلاش کرده‌ایم در ایجاد بسترهای مناسب در دانشگاه موفق باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود، انجام کارها بر مبنای چشم‌انداز افق 1404 و در راستای رشد و توسعه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، پژوهش‌محور را از دیگر اهداف این دانشگاه ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم در محیط دانشگاه آزاد اسلامی و کشور با رویکرد دانش‌افزایی و ایمان‌افزایی نقش قابل قبولی در جامعه ایفا کنیم.

قنبری اقدام‌های انجام گرفته از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود را کاهش هزینه‌های غیر ضروری در درون واحد، افزایش جذب‌ هیئت‌های علمی در رده دکترا و دانشجوی دکترا، تحویل به‌موقع ساختمان در حال احداث دانشگاه، تقویت مبانی، پژوهش‌محوری، پیگیری برای ورود دانشگاه به عرصه تولید ثروت از علم، افزایش رشته‌ها به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد، تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و... را در سال 91 عنوان کرد.

وی درباره افتتاح ساختمان جدید دانشگاه آزاد لنگرود ابراز کرد: این بنا در زمینی به مساحت 6 هزار و 500 متر مربع در حال احداث است و از اول مهر امسال دانشجویان در آن مشغول به تحصیل می‌شوند.

به گفته این مسئول، اکنون دو هزار و 500 دانشجو در 52 رشته با 40 هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.

ا‌نتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول