اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از مجموع 15 هزار متقاضی

2 هزار دانش‌‏آموز در رشته‏‌های پزشکی دانشگاه آزاد جذب می‏شوند

خبرگزاری فارس: معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از جذب تنها 2 هزار دانش‏آموز با معدل بالای 19 از مجموع آمار 15 هزار نفری در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد خبر داد.

2 هزار دانش‌‏آموز در رشته‏‌های پزشکی دانشگاه آزاد جذب می‏شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا اسدی ظهر امروز در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اظهار داشت: با توجه به این مهم تعداد بسیاری دانش‏‌آموز از این دایره بیرون می‏مانند که باید فکری برای آنها کرد.

وی ادامه داد: ایجاد رشته‌‏های علوم پزشکی در دانشگاه‏های آزاد اسلامی از قوانین خاصی پیروی می‏کند.

اسدی اضافه کرد: زمانی می‏توان دانشکده علوم پزشکی ایجاد کرد که پیش از هر چیز حوزه بالینی (مراکز بیمارستانی) آن آماده و مهیا باشد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ساخت بیمارستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تا یک میلیارد و 500 میلیون ریال در واحد، تخت نیازمند است.

وی ادامه داد: این اعداد در بخش‏های خاصی مانند آی.س.یو و سی.سی.یو به ارقامی نزدیک به پنج میلیارد تا هشت میلیارد ریال نیز می‏رسد.

اسدی اضافه کرد: علاوه بر این، 60 درصد هزینه کارکنان مراکز بیمارستانی در خارج از درآمدهای این مراکز از سوی دولت تامین می‏شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اما در 10 بیمارستان دانشگاه آزاد در حال خدمات‏‌رسانی به مردم در سراسر کشور این هزینه از خود منابع مالی دانشگاهی تامین می‏شود.

وی ادامه داد: حاصل این فرآیند، تاثیرات منفی 60 درصدی از جانب هزینه‌‏های بیمارستانی در تراز مالی دانشگاه آزاد اسلامی است.

*افزایش نیافتن شهریه دانشجویی با وجود نیاز مالی دانشگاه آزاد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به افزایش نیافتن شهریه دانشجویی با وجود نیاز مالی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.

اسدی، دغدغه معیشت دانشجویان را یکی مهمترین مسائل مدنظر مسئولان مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی خواند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول