اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میناب:

توسعه عمرانی و رشته‌ای اولویت‌های اصلی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب گفت: توسعه عمرانی و رشته‌ای اولویت‌های اصلی دانشگاه آزاد این شهرستان در سال تحصیلی جدید است.

توسعه عمرانی و رشته‌ای اولویت‌های اصلی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید است

خلیل سزیده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با بیان اینکه با حضور مدیریت جدید در دانشگاه آزاد کشور، تمام برنامه‌ها با رویکرد فرهنگی دنبال می‌شود، اظهار داشت: طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نیز با در نظر گرفتن پیوست فرهنگی پیگیری می‌شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد میناب دارای یک نمازخانه 300 متری است و هم اکنون پاسخگو نیست و برای همین در تلاش هستیم تا با کمک و مشارکت خیرین گام‌هایی برای احداث مسجد در این دانشگاه برداشته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میناب همچنین از بهره‌برداری سالن ورزشی تا پایان سال‌جاری در دانشگاه آزاد واحد میناب خبر داد و بیان داشت: احداث دانشکده فنی از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است.

سزیده با اشاره به پیشرفت 90 درصدی اسکلت دانشکده فنی دانشگاه آزاد میناب بیان داشت: منابع مالی دانشگاه آزاد تکیه بر شهریه دانشجویی دارد و به غیر از آن هیچ منبع تامین درآمدی وجود ندارد.

این مسئول با بیان اینکه برای تجهیز و تکمیل بخشی از ساختمان دانشگاه وام یک میلیارد تومانی از بانک ملی دریافت شده، عنوان کرد: تاکنون 16 هزار متر مربع فضای عمرانی در دانشگاه آزاد واحد میناب احداث شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میناب فضاهای ایجاد شده را شامل آسفالت، محوطه سازی، ساختمان آموزشی و اداری و فضای سبز عنوان کرد و ادامه داد: با احداث سالن ورزشی و دانشکده فنی چهار هزار و 600 متر مربع به این فضا اضافه می‌شود.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو تعداد رشته‌های دایر در این دانشگاه را 27 رشته ذکر کرد و یادآور شد: در سال تحصیلی جدید با اضافه شدن رشته مهندسی معماری در مقطع کارشناسی پیوسته تعداد رشته‌های دانشگاه آزاد میناب به 28 رشته افزایش می‌یابد.

سزیده از راه‌اندازی رشته مهندسی معماری به عنوان منشأ تحول برای منطقه یاد کرد و افزود: دایر شدن این رشته در میناب می‌تواند کمک قابل توجهی به توسعه و رونق شرق هرمزگان کند.

این مسئول افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده در کشور چهار رشته پر طرفدار وجود دارد که به ترتیب عبارتند از مهندسی معماری، مهندسی عمران، حسابداری و مهندسی کامپیوتر که هم اکنون به لطف خدا و پیگیری‌های مسئولان هر چهار رشته در میناب وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب با بیان این مطلب که نحوه اختصاص رشته در دانشگاه‌ها تغییر کرده ادامه داد: تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته‌ایم با کمک وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مدیرکل دفتر گسترش، رشته‌های کارشناسی ارشد که از مطالبات اساسی مردم و شهروندان است را در میناب دایر کنیم.

وی مهم‌ترین علت عدم افزایش رشته‌های دانشگاهی را کمبود هیئت علمی و نیروی انسانی ذکر کرد و افزود: نگاه موثر، عمیق و ژرف دولت به مراکز آموزش عالی و به ویژه دانشگاه آزاد و کمک‌های خوب به این مجموعه برخی از مشکلات در این راستا را حل کرده است.

سزیده اضافه کرد: میناب دومین شهرستان استان محسوب می‌شود و ظرفیت‌های لازم را از هر نظر دارا است و مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به آن و بخش‌ها و حوزه‌های گوناگون آن داشته باشند.

وی از دریا، زمینه توسعه صنعت، نیروی انسانی کارآمد و خلاق و زمین‌های مستعد کشاورزی به عنوان ظرفیت‌های مهم موجود در میناب نام برد و گفت: دانشگاه باعث توسعه همه جانبه می‌شود و اگر رشته‌های کارشناسی ارشد در میناب توسعه پیدا کند سبب رونق در همه حوزه‌ها می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب گفت: توسعه رشته‌های دانشگاه از اولویت‌هایی است که برای سرعت بخشی به آن با تعدادی از مسئولان به ویژه نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

سزیده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه عمرانی از دیگر اولویت‌های دانشگاه آزاد میناب در سال تحصیلی جدید است، اضافه کرد: مطابق استانداردهای آموزشی به ازای هر دانشجو باید 10 متر فضای آموزشی وجود داشته باشد که هم اکنون این گونه نیست.

وی عنوان کرد: با احداث ساختمان آموزشی به مساحت 4 هزار و 700 متر مربع که هم اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد و تا دو ماه آینده عملیات احداث آن آغاز می‌شود زمینه نزدیک شدن به استانداردهای لازم فراهم می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میناب متذکر شد: در راستای نهادینه کردن برنامه‌های فرهنگی آموزشی، دفتر فرهنگ در دانشگاه آزاد فعال و تلاش وافری را در این زمینه دارد.

سزیده اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب با 4 هزار و 508 نفر دانشجو سومین دانشگاه از نظر جمعیت دانشجویی در هرمزگان است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول