اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

ساخت 15 بیمارستان توسط دانشگاه آزاد در سراسر کشور

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 15 بیمارستان توسط این دانشگاه در سراسر کشور احداث می‏شود.

ساخت 15 بیمارستان توسط دانشگاه آزاد در سراسر کشور

علی‏رضا اسدی امروز در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان 96 تخت‏خوابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن که با حضور رئیس این واحد دانشگاهی، رئیس شورای اسلامی شهر رودهن، جمعی از اساتید و برخی کارکنان انجام شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: علاوه بر این تعداد مراکز در حال احداث بیمارستانی، 10 بیمارستان دیگر نیز پیش از این افتتاح و راه‏اندازی شده بود.

اسدی اضافه کرد: به طور معمول هزینه ساخت بیمارستان 100 تا 150 میلیون ریال در هر تخت برآورد می‏شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: البته با توجه به وارداتی بودن اغلب تجهیزات پزشکی، نوسانات ارز نیز بر هزینه ایجاد امکانات درمانی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: مجموعه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درصدد ایجاد جریانی تحت عنوان نهضت «بیمارستان‏‌سازی» است.

اسدی اضافه کرد: قصد از راه‏‌اندازی این نهضت، احداث مراکز بیمارستانی با سود جستن از اعتبارات غیردانشگاهی و غیردولتی منطبق بر قوانین وزارت بهداشت و درمان است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بر اساس نقشه عملیات اجرایی بیمارستان حضرت ابوالفضل‏‌العباس (ع) دانشگاه آزاد اسلامی رودهن، این مرکز از امکاناتی نظیر 100 تخت‏خواب، بخش فوریت‏های پزشکی و چهار تخصص کودکان، داخلی، زنان و جراحی بهره‏مند خواهد بود.

* راه‌‏اندازی رشته‏‌های پزشکی در دانشگاه آزاد رودهن

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام خبر راه‏‌اندازی رشته‏‌های پزشکی در دانشگاه آزاد رودهن تا بهمن امسال،  برای ایجاد رشته‏‌های پزشکی نیازمند مصوبه‏‌های دانشگاه هستیم.

وی ادامه داد: همزمان با احداث بیمارستان «حضرت ابوالفضل‏‌العباس (ع)» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن پیگیری‏های لازم برای ایجاد رشته‌‏های علوم پزشکی در چارچوب تفاهم‏نامه‏‌های اولیه با وزارت بهداشت و درمان نیز صورت می‏گیرد.

اسدی اضافه کرد: اگر هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تقویت شود بهمن ما امسال می‏توان رشته‏‌های پزشکی را در این واحد راه‌‏اندازی کرد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول