اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

برگزاری همایش سالمندان در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از برگزاری همایش سالمندان به مناسبت گرامیداشت هفته سالمند در 16 مهر‌ماه امسال در این استان خبر داد.

برگزاری همایش سالمندان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری‌مطلق ظهر امروز در بازدید از مرکز نگهداری سالمندان استان اظهار کرد: اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال برای برگزاری همایش سالمندان در خراسان جنوبی نیاز است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های سالمندی باید مورد توجه و بررسی مسئولان مرتبط قرار گیرد، تصریح کرد: گروه هدف این همایش سالمندان زیرپوشش بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی و کانون بازنشستگان هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی، اطلاع‌رسانی طرح پزشک خانواده، سالمندان و کرامت اجتماعی، سالمندی و مراقبت از آنها در مقابله با بیماری‌ها و اکرام و دلجویی از سالمندان زیر‌پوشش بهزیستی را از جمله محورها و اهداف همایش سالمندان در استان عنوان کرد.

اکبری‌مطلق بر حمایت دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی خراسان جنوبی از برگزاری این همایش تاکید کرد و افزود: خراسان جنوبی دومین استان سالمند در کشور است.

وی گفت: باید روش‌های صحیح برخورد با سالمندان و تکریم آنان مورد توجه عموم جامعه قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این نهاد با محدودیت‌های مالی مواجه است، اظهار کرد: برگزاری این همایش نیازمند همت و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی است.

*نرخ سالمندی خراسان جنوبی 9 درصد است

اکبری‌مطلق، نرخ سالمندی در خراسان جنوبی را 9 درصد عنوان کرد و افزود: نرخ سالمندی در این استان تا 15 سال آینده به 13 تا 16 درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه نرخ سالمندی در خراسان جنوبی 1.2 درصد از نرخ متوسط کشوری بالاتر است،‌ تصریح کرد: متوسط نرخ سالمندی در کشور 7.8 درصد است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: از پنج مرکز نگهداری سالمندان در استان چهار مرکز شبانه‌روزی با پذیرش 90 نفر و یک مرکز روزانه با پذیرش 35 نفر در حال خدمت‌رسانی به سالمندان هستند.

اکبری‌مطلق یادآور شد: طرح توانمندسازی سالمندان در خانه، آموزش شیوه زندگی سالم و ارائه خدمات توانبخشی از اقدامات انجام شده در خانه سالمندان است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول