اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

واگذاری 90 درصد فعالیت‌های بهزیستی به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: امروزه بیش از 90 درصد فعالیت‌های بهزیستی توسط بخش غیردولتی انجام می‌شود.

واگذاری 90 درصد فعالیت‌های بهزیستی به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمد اکبری مطلق ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های بهزیستی شهرستان فردوس اظهار کرد: فلسفه وجودی دستگاه‌های حمایتی، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

وی با اشاره به گستردگی آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزود: نمی‌توان از کنار آسیب‌های اجتماعی به سادگی گذشت و دستگاه‌های حمایتی نظیر بهزیستی باید مسئولیت اقشار آسیب‌پذیر را به عهده بگیرند.

مدیرکل بهزیستی استان به مشارکت بخش غیردولتی در فعالیت‌های بهزیستی اشاره و تصریح کرد: امروزه بیش از 90 درصد فعالیت‌های بهزیستی توسط بخش غیردولتی انجام می‌شود.

اکبری مطلق افزود: در سطح استان خراسان جنوبی مشارکت بخش غیردولتی در فعالیت‌های بهزیستی و ساخت مسکن برای مددجویان از شهرستان فردوس آغاز شد و سپس در شهرهای دیگر استان نیز شکل گرفت.

وی گفت: اگر در هر منطقه‌ای از استان افراد خیر به ساخت مسکن برای نیازمندان و مددجویان بهزیستی اقدام کنند خود به خود تأمین نیاز شده و مشکل مسکن افراد نیازمند برطرف می‌شود.

*محدودیتی برای استخدام سه درصد معلولان وجود ندارد

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: چنانچه نهضت تأمین مسکن معلولان و مددجویان اجرا شود طی سه سال آینده مددجوی فاقد مسکن در سطح استان نداریم.

اکبری مطلق به ایجاد بیش از یک‌هزار و 40 فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی در سطح استان اشاره و تصریح کرد: با توجه به در نظر گرفتن یک‌هزار ردیف استخدام برای استان در سال جاری، هیچ محدودیتی برای استخدام سه درصد معلولان وجود ندارد.

وی صدور مجوز برای مهدهای کودک، مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست، سالمندان، کودکان خیابانی، کودکان کم‌توان ذهنی، پایگاه‌های سلامت، مراکز ترک اعتیاد و پایگاه‌های خدمات اجتماعی را از جمله فعالیت‌های بهزیستی برشمرد.

فرماندار شهرستان فردوس نیز گفت: خدمت به مردم از ارزش بسیار زیادی برخوردار بوده و یکی از عوامل مهم و موثر برای سعادتمندی انسان در آخرت، خدمت به خلق است.

عباس اقبال افزود: امروز حوزه کاری بهزیستی با 10 سال گذشته متفاوت است چرا که ترفندها و عواملی که سبب آسیب می‌شود روز به روز پیشرفته‌‌تر و متحول‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بهزیستی باید ارتباط تنگاتنگی با نهادهای فرهنگی داشته باشد، تصریح کرد: با رشد و تعالی انسان از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود.

در این مراسم سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان فردوس در زمینی به مساحت 250 مترمربع با اعتبار 90 میلیون تومان افتتاح شد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول