اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:

کودکان معتاد خراسان جنوبی، مرکز سم‌زدایی ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مراکز بستری سم‌زدایی برای کودکان معتاد در این استان وجود ندارد.

کودکان معتاد خراسان جنوبی، مرکز سم‌زدایی ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری‌مطلق صبح امروز در بازدید از مراکز ترک اعتیاد شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه مجموعه بهزیستی مرکزی برای سم‌زدایی اعتیاد کودکان خیابانی ندارد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی باید بر اساس قانون مراحل سم‌زدایی این کودکان را انجام دهد.
وی با اشاره به مشکلات کودکان خیابانی استان تصریح کرد: مشکلات کودکان خیابانی مشکل واحدی نیست و چند مشکل از جمله تحصیل، اعتیاد و بی‌سرپرستی را دارند از طرف دیگر بیشتر کودکان خیابانی استان ما جزو اتباع بیگانه هستند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: این کودکان دارای مشکلات زیادی هستند و سازمان بهزیستی از عهده تامین نیاز این کودکان بر نمی‌آید.
اکبری‌‌مطلق حل مشکلات کودکان خیابانی را در گرو همکاری و فعالیت سایر دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: باید برای ساماندهی کودکان خیابانی تلاش بیشتری صورت گیرد تا از مشکلات آینده این کودکان جلوگیری به عمل آید.
وی افزود: پیش از این مصوب شده بود که دانشگاه علوم پزشکی دوره سم‌زدایی که یک دوره یک هفته‌ای است را برای این کودکان برگزار کند و بعد تحویل بهزیستی شوند اما تاکنون در این مورد کوتاهی شده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه بر اساس قانون سازمان بهزیستی تنها می‌تواند یک نوبت کودکان خیابانی را پذیرش کند، اظهار داشت: این در حالی است که مشکلات این کودکان با یک بار پذیرش حل نمی‌شود.
اکبری‌مطلق افزود: دوره سم‌زدایی کودکان معتاد بسیار حساس است و چون احتمال مرگ فرد وجود دارد باید کاملا زیر نظر پزشک انجام شود و بهزیستی قادر به تامین هزینه این کار نیست و باید سایر دستگاه‌های متولی نیز در این بخش همکاری کنند.
وی ادامه داد: همچنین در مورد کودکان خیابانی که از اتباع بیگانه باشند ما معذوریت داریم چرا که بر اساس قانون نمی‌‌توانیم این کودکان را پذیرش کنیم.
انتهای پیام /و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول