اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهزستی خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی دومین استان سالمند کشور است

خبرگزاری فارس: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با وجود حدود 60 هزار نفر سالمند دومین استان کشور از لحاظ میزان جمعیت سالمندی هستیم.

خراسان جنوبی دومین استان سالمند کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی، عبدالله عباس‌آبادی در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته سالمند در خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی با جمعیت حدود 60 هزار نفر سالمند دومین استان کشور از لحاظ میزان جمعیت سالمندی است.

وی ضرورت برنامه‌ریزی در ارتباط با ساماندهی امور سالمندان و بازنشستگان استان را جزو دستور کار دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان و معاونت امور توانبخشی عنوان کرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: همه ادارات عضو این شورا همچون سال‌های گذشته باید همکاری‌های همه‌جانبه و ارزشمند خود را با این دبیرخانه ادامه دهند.

از مهم‌ترین برنامه‌های پیشنهادی در این جلسه می‌توان به آموزش شیوه زندگی سالم در سالمندی با محوریت تغذیه دوران سالمندی و تکریم سالمند، ارائه خدمات سیار و خدمات مشاوره حضوری برای سالمندان در شهرستان‌های بیرجند، فردوس و قاین از طریق خط تلفن 123، ساماندهی سالمندان تنها و سرگردان در این سه شهرستان و معرفی آنها به معاونت امور توانبخشی به منظور پذیرش در مراکز اشاره کرد.

همچنین پایش سلامت و درمان ماهانه ادواری والدین شهدا در سن سالمندی، ویزیت رایگان و تجلیل از آنها، مناسب‌سازی مطب‌های پزشکان و خدمات ایاب و ذهاب به سالمندان از دیگر برنامه‌های پیشنهادی در این جلسه بود.

مناسب‌سازی و بهسازی معابر و مکان‌ها، نصب وسایل تندرستی قابل استفاده برای سالمندان در برخی از بوستان‌ها، قرار دادن حفاظ در نقاط حادثه‌خیز، نام‌گذاری بوستانی به نام سالمند، بازدید پزشکان از کارگاه‌ها به منظور پیشگیری از بیماری‌های دوران سالمندی ناشی از کار، توزیع پیامک‌های بهداشتی به تلفن همراه شهروندان و نصب پارچه‌نوشته در سطح شهر از برنامه‌های این هفته است.

همچنین تولید برنامه‌هایی در ارتباط با سالمندی و برگزاری جشنواره عکس پدر بزرگ‌ها و مادر‌بزرگ‌ها توسط نوه‌ها، ارائه تسهیلات به سالمندان در قالب طرح (در خانه نمانیم)، تشکیل بنیاد فرهیختگان استان، ارائه وام قرض‌الحسنه درمان به سالمندان، آموزش بانکداری الکترونیکی در هفته سالمند و برگزاری همایش پیاده‌روی از عمده برنامه‌های هفته سالمند در خراسان جنوبی است.

در ادامه این جلسه برگزاری تور‌های یک‌روزه رایگان داخل استان با ارائه کارت منزلت بازنشستگان برای بازدید رایگان از موزه‌های سراسر استان، ارائه خدمات پست بانک به سالمندان شهری و روستائی، عدم دریافت کارمزد خدمات بین بانکی به سالمندان و ارائه وام درمان به سالمندان، انتخاب شهر دوستدار سالمند، مشخص کردن فضایی برای ورزش شامگاهی سالمندان و ایجاد ایستگاه ارائه خدمات طب سالمندی در نقاط مختلف شهر بیرجند از دیگر برنامه‌های هفته سالمند سال جاری در این استان اعلام شد.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول