اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

دنیا در دوران دفاع مقدس به قدرت ایران پی‌ برد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان از دفاع مقدس به عنوان نماد عزت، پایداری و اتحاد مردم مسلمان ایران نام برد و گفت: دنیا در دفاع مقدس به قدرت ایران پی برد و انقلاب را به سایر جهان معرفی کردیم.

دنیا در دوران دفاع مقدس به قدرت ایران پی‌ برد

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و از بین رفتن رژیم پهلوی شاهد کاهش نفوذ استکبار در منطقه و از بین رفتن حکومتی بودیم که به عنوان ژاندارم منطقه تمامی خواسته‌های آنان را عملی می‌کرد.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران با محوریت جوانان مسلمان و آزادیخواه ایرانی زمینه را برای توطئه‌افکنی دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکا و دیگر کشورهای استکباری فراهم کرد و از همان ابتدای پیروزی انقلاب آنان با اجرای عملیات‌هایی همچون طبس، ایجاد نفاق و خدشه در اتحاد مردم مسلمان ایران و استفاده از عوامل مزدور و فریب‌خورده برای اجرای عملیات‌های تروریستی استفاده کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: پس از ناامیدی آنان از این عملیات‌ها شاهد تحمیل جنگ هشت ساله علیه مردم بی‌دفاع ایران بودیم که به عینه شاهد حضور ده‌ها کشور مستکبر غرب و شرق در این حمله همه‌جانبه بودیم هرچند که صدام به ما حمله کرده بود.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی افزود: در آغاز پیروزی انقلاب اگر ما از لفظ "ما می‌توانیم" استفاده می‌کردیم زمینه‌ای برای اثبات آن به جهانیان نداشتیم اما در جنگ این مهم را به جهانیان فهماندیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان و استراتژی غربی‌ها هم بر این است که جنگ فرسایشی قابل ادامه دادن نیست اما این برای ما که هشت سال جنگ ادامه داشت و با پیروزی ما هم پایان یافت، یک افتخار بزرگی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اظهار داشت: ما اجازه ندادیم حتی دشمنان یک وجب از خاک کشور را به تصرف در بیاورند و در برخی اوقات هم برای نشان دادن قدرت نظامی خویش تا صدها کیلومتر از خاک کشور متجاوز را گرفتیم و با توجه به اینکه ما متجاوز نبودیم این مناطق را گذاشتیم و از سرزمین خویش دفاع کردیم.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی افزود: در جنگ تحمیلی هشت ساله انسان‌هایی پرورش یافتند که از نظر فکری و فرهنگی و ایجاد روحیه جهادی در جایگاه رفیعی قرار گرفتند و در وصیت‌نامه شهدا و اعمال و رفتار آنان نمایان است که این‌ها از عرفایی که ده‌ها سال در مباحث عرفانی کار کردند بسیار پیشروتر بودند.

وی تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس با توجه به نیازهایی که داشتیم و تحریم‌های گسترده‌ای که علیه ما بود تلاش‌هایی کردیم و به پیشرفت‌هایی رسیدیم که الآن به عنوان یکی از مطرح‌ترین کشورهای دنیا از لحاظ صنایع دفاعی به شمار می‌آییم و بسیاری از کشورهای دنیا روی ایران حساب ویژه باز کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تأکید کرد: در این برهه زمانی باید توان خود را در همه عرصه‌ها بالا ببریم چراکه نمی‌توان خود را به دیگران وابسته کرد و به پیشرفت و توسعه و تعالی هم امید داشت.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی افزود: هم‌اکنون بیشتر کشورها به ایران نزدیک می‌شوند تا در مسائل بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند و این مهم واقعاً از افتخارت و نعمت جنگ است که هم خود را مطرح کردیم و خود را به جایگاهی رساندیم که اینک به الگویی برای جهانیان تبدیل شده‌ایم.

وی تأکید کرد: باید این هفته گرامی داشته شود و نسل‌های آینده انقلاب با جانفشانی‌ها و رشادت‌ها و ایثارگری‌های دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از پیش آشنا شوند چراکه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان به تعالی روزافزون رسید.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول