اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حج و زیارت مطرح کرد

ایجاد شرایط ویژه برای اعزام تمام ایرانیان به حج / آخرین جزئیات حج 91

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام آخرین جزئیات اعزام زائران به بیت‌الله الحرام گفت: باید شرایطی ویژه برای اعزام کسانی که تاکنون به سفر حج نرفته‌اند و یا دچار مشکلات خاصی هستند فراهم شود.

ایجاد شرایط ویژه برای اعزام تمام ایرانیان به حج / آخرین جزئیات حج 91

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید احمد موسوی در مراسم همایش کارگزاران زیارتی استان قم که پیش از ظهر امروز در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: ما باید خدمتگزار مردم باشیم و کاری برای نظام انجام دهیم که برای نظام ماندگار شود.

وی تاکید کرد: اگر این نظام توانسته ماندگار شود به برکت دعای خیر و توسل مردم مستضعف است.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه برخی افراد بیش از ده‌ها بار به خانه خدا مشرف شده‌اند بیان داشت: کسانی که سابقا به مکه رفته‌اند، تقاضانامه‌هایی برای اعزام دوباره ارسال می‌کنند که این موضوع اصلا درست نیست.

وی تاکید کرد: باید شرایطی ویژه برای اعزام کسانی که تاکنون به سفر حج نرفته‌اند و یا دچار مشکلات خاصی هستند فراهم شود.

موسوی با اشاره به تجربه 30 ساله مسئولیتش در نظام اجرایی و پست‌های گوناگون در مجموعه‌های داخلی، بین‌المللی و حوزوی خود گفت: با به کارگیری این تجربیات می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف و رو به جلو حرکت کنیم.

وی با ابراز نگرانی از برخی مسائل در اعزام به سفر حج تاکید کرد: باید این مسائل رفع و سهمیه‌ها هدفمند شود.

رئیس حج و زیارت تصریح کرد: شعار جوان‌گرایی و تحول‌گرایی باید در سازمان حج و زیارت به صورت عملی اجرا شود.

موسوی اظهار داشت: کارگزاران باید جنب و جوش داشته باشند و با عشق به مردم خدمت‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه نباید کسی خود را عقل کل بداند ابراز کرد: هیچ کس عقل کل نیست و عقل همه به صورت نسبی است بنابراین باید از مشورت در کارها بهره جست.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: مدیریت مشارکتی را باید در سازمان حج و زیارت فعال کرد و طرح‌های اجرایی جدیدی ارائه داد.

وی با بیان اینکه شایستگی به دانش‌گرایی است عنوان کرد: باید با استفاده از دانش‌گرایی و شایسته‌سالاری محورها در امور حج و زیارت مشخص شود.

موسوی ایجاد زمزمه‌های مهدوی را از مهم‌ترین اهداف سازمان حج و زیارت دانست و گفت: رعایت عدالت و عملکرد مطلوب و توانمندی از دیگر اهداف ماست که با اینگونه اقدامات می‌توانیم اثر بخشی در جامعه ایجاد کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقداماتی که امسال برای اعزام زائران بیت‌الله الحرام صورت گرفته است گفت: امسال حمل‌ و نقل هوایی زائران که در سال‌های گذشته 50 درصد آن را شرکت‌های جهانگردی عربستان سعودی بر عهده داشتند توسط جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سخنان رهبری و نامگذاری امسال بیان کرد: امسال بیش از 50 نوع اقلام مورد نیاز زائران ایرانی خریداری و در انبارهایی که در اختیار داریم برای زائران در عربستان سعودی ذخیره‌سازی کردیم.

موسوی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پروازها از 30 شهریور ماه سال جاری آغاز خواهد شد بیش از 1.5 تن کالا برای مصرف زائران از ایران خریداری و به عربستان سعودی منتقل و ذخیره‌سازی شده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول