اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشکده علوم حدیث قم

رشته ارتباطات با گرایش حج و زیارت دایر شد

خبرگزاری فارس: مراسم افتتاحیه نخستین دوره دانشجویان ورودی رشته ارتباطات با گرایش حج و زیارت در دانشکده علوم حدیث قم برگزار شد.

رشته ارتباطات با گرایش حج و زیارت دایر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دانشکده علوم حدیث قم از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و با اصل قرار دادن آموزش علوم حدیث اهداف خود را در زمینه تربیت مبلغان متخصص در گرایش‌های مختلف پیگیری می‌کند.

شناخت استعدادها و فراهم آوردن امکانات بری ادامه تحصیل افراد مستعد در مقاطع مختلف، برای تربیت محدث، مبلغ، محقق و اسلام‌شناس از دیگر اهداف این دانشکده ذکر شده است.

در این راستا این دانشکده با مشارکت سازمان حج و زیارت، در سال 90 اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم ارتباطات با گرایش حج و زیارت کرده است.

در این راستا در آبان ‌ماه سال جاری از 440 داوطلب شرکت در این دوره آزمونی به عمل آمده و طی دو مرحله کتبی و شفاهی، 20 دانشجو پذیرفته شده‌اند.

طلاب پذیرفته شده در این آزمون، دارای مدرک سطح دو حوزوی بوده و به دروسی مانند احکام حج، ارتباطات، کلام و عقاید، تاریخ اسلام و زبان انگلیسی تسلط داشته‌اند.

افتتاحیه این دوره کارشناسی ارشد پیش از ظهر امروز در تالار شیخ صدوق موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با حضور رئیس و معاونان بعثه مقام معظم رهبری، رئیس و معاونان دانشکده علوم حدیث و دانشجویان این رشته تحصیلی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رئیس دانشکده دارالحدیث قم با اشاره به ظرفیت‌های عظیم معنوی موجود در حج، بر استفاده از این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، مسئول بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به ضعف‌های موجود در امر تبلیغ دین در کشور افزود: باید با پشتوانه صحیح فکری به غنای امور تبلیغی در کشور کمک کنیم.

در پایان این مراسم، معاون پژوهش دانشکده دارالحدیث، معاون فرهنگی و روحانیون بعثه مقام معظم رهبری و معاون آموزشی بعثه مقام معظم رهبری به سئوالات دانشجویان این رشته پاسخ دادند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول