اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر:

کنگره بین‌المللی پزشکی حج و زیارت برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از برگزاری اولین کنگره بین‌المللی پزشکی حج و زیارت در سال جاری با حضور 48 کشور اسلامی خبر داد.

کنگره بین‌المللی پزشکی حج و زیارت برگزار می‌شود

ولید دنده‌بر در حاشیه گردهمایی پزشکان حج و زیارت استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اولین کنگره بین‌المللی پزشکی حج و زیارت از 15 تا 17 شهریورماه در سالن وزارت کشور برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما با دعوت از تمام مدیران کاروان‌ها،‌ پزشکان و ... تمام مسائل را به روز با متخصصان در میان خواهیم گذاشت.

معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تصریح کرد: برای شرکت در این کنگره از 48 کشور اسلامی نیز دعوت شده است که با همکاری بعثه مقام معظم رهبری سازمان حج و زیارت، جمعیت هلال احمر، صدا و سیما و وزارت بهداشت این کنگره برگزار می‌شود.

دنده‌بر ادامه داد: ‌ما در سال 89 بالغ بر 35 درصد سرما‌خوردگی و سال گذشته نیز شاهد 32 درصد سرماخوردگی بودیم که امسال تلاش می‌کنیم این میزان را به کمتر از 30 درصد کاهش دهیم.

وی از تمام پزشکان کاروان‌ها خواست هر روز با مراجعه به سایت HMC مرکز از آخرین اطلاعات پزشکی حج و زیارت اطلاع یافته و از آنها استفاده کنند.

این مسئول از آغاز طرح ارزشیابی و پایش پزشکان کاروان از شش ماه قبل از تشرف به مکه مکرمه خبر داد و گفت: امسال کمیته‌هایی در استان‌ها تحت عنوان ارزشیابی و پایش پزشکان کاروان تشکیل شده و علاوه بر ساعت‌های تکلیفی که برای پزشکان و آموزش آنان در نظر گرفتیم قرار است سایت‌های مرتبط با پزشکی و امور بهداشتی نیز مورد بازدید قرار گیرند.

معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر طرح معاینات داخلی مدینه و مکه را نیز امسال برقرار اعلام کرد و یادآور شد؛ پزشکان باید همه اطلاعات پزشکی بیماری را در اختیار داشته باشند و با داشتن لپ‌تاپ تمام این معاینات را در سیستم آنلاین پایش سلامت زائران ثبت کنند.

سال گذشته 250 هزار ویزیت عمومی زائران انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دنده‌بر در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه سال گذشته 250 هزار ویزیت عمومی توسط پزشکان کاروان انجام شد، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم اگر تیم‌های پزشکی ما به دقت وضعیت معاینات را ثبت می‌کردند تعداد ویزیت‌ها بیشتر از اینها بود.

وی گفت: ایران تنها کشوری است که در مناسک حج از سیستم کارت بارکد‌دار برای بیماران و زائران استفاده می‌کند و هیچ کشور اسلامی برای حجاج خود چنین طرحی را ارائه نمی‌دهد.

معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اذعان داشت: ما امسال 123 هزار تن دارو و تجهیزات به عربستان منتقل کردیم که با افزایش سالانه آن امیدواریم زائران ما در فرایند معاینات خود با مشکل مواجه نشوند.

دنده‌بر گفت: در سال 89 این میزان دارو 80 تن، در سال گذشته 100 تن و امسال نیز 123 تن است که علاوه بر این داروها دستگاه‌های پزشکی را نیز برای سهولت کار پزشکان و زائران به عربستان ارسال کردیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول