اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت صورت گرفت

رونمایی از نرم‌افزارهای حج و زیارت در قم

خبرگزاری فارس: مراسم رونمایی از نرم افزارهای حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در قم برگزار شد.

رونمایی از نرم‌افزارهای حج و زیارت در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراسم رونمایی از نرم‌افزارهای تخصصی حج و زیارت پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قم برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی شرکت داشتند، حجت الاسلام روزبه برکت رضایی، مدیر پایگاه اطلاع رسانی حج بعثه مقام معظم رهبری به معرفی نرم افزارهای رونمایی شده در این مراسم پرداخت و توضیحات اجمالی در مورد هر یک از آنها را در اختیار حضار گذاشت.

حجت الاسلام حمید شهریاری، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و عضو شورای عالی فضای مجازی کشور نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت تشکیل این شورا گفت: شوراهای متعددی در کشور وجود داشته و این مسئله مانع از اتخاذ تصمیمات یکپارچه و اساسی در سطح ملی می‌شد، اما تشکیل شورای عالی فضای مجازی با حکم رهبری این مشکل را برطرف خواهد کرد.

وی افزود: ارتباط گسترده میان مردم مسلمان در کشورهای گوناگون، فرصتی استثنایی برای بیداری اسلامی و فرهنگ مسلمانی به وجود آورده است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی به سخنرانی پرداخت و گفت: بسیاری از کشورهای بزرگ جهان تقاضای ارسال مبلغ از جمهوری اسلامی را دارند اما به دلیل مسلط نبودن روحانیون به زبان‌های خارجی این امر محقق نشده است بنابراین مبلغان باید این مهم را در نظر داشته باشند.

وی از ورود سازمان حج و زیارت به شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: غفلت در این زمینه سبب جلو افتادن دیگران می‌شود اما تلاش ما، مدیریت جهانی را در پی خواهد داشت و این امر در آموزه‌های مهدوی نیز وجود دارد.

نرم افزارهای تخصصی حج و زیارت شامل 9 عنوان نرم افزار از مجموعه آثار منتشر شده حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت بوده که با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و در اختیار عموم قرار گرفته است.

رونمایی از این آثار با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، حجت الاسلام شهریاری و جمعی از مسئولین مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

از جمله این نرم افزارها می‌توان به «زائر» شامل متن کامل 80 عنوان کتاب کاربردی در موضوعات گوناگون ویژه زائران حج تمتع و عمره مفرده به همراه بیش از 60 عنوان فیلم، صوت و نرم افزار تلفن همراه و «کتابنامه جامع حج» شامل متن کامل 700 جلد کتاب از آثار منتشر شده بعثه اشاره کرد، ضمن اینکه عناوینی چون «اعتقادات و پاسخ به شبهات»، «مکتبة الحج»، «سفرنامه و خاطرات حج» و «عتبات عالیات» نیز جزو محصولات این مرکز بوده و علاقمندان به سفرهای زیارتی می‌توانند متن کامل ده‌ها عنوان کتاب مربوط به این حوزه را با تهیه این نرم افزارها در اختیار داشته باشند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول