اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبفای همدان:

بدهی یک‌میلیارد تومانی ادارات به آبفای همدان

خبرگزاری فارس: معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ادارات همدان یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان به شرکت آب و فاضلاب همدان بدهکارند.

بدهی یک‌میلیارد تومانی ادارات به آبفای همدان

سعید عبدالله‌زاده امروز در حاشیه همایش آموزشی کارکنان خدماتی ادارات و سازمان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، اظهار کرد: امور مشترکین آب و فاضلاب از بخش‌های خانگی و غیر خانگی شهرستان همدان 2.5 میلیارد تومان طلبکار است که امیدواریم برای انجام بهتر امور نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ادارات شهر همدان یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان و بنگاه‌های تجاری 400 میلیون تومان به شرکت آبفای همدان بدهکارند.

معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه درشهر همدان 18 هزار مشترک غیر خانگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در شهر همدان 120 هزار مشترک آب وجود دارد که معادل 150 هزار مشترک مصرف آب دارند.

وی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی آب یادآور شد: با توجه به اینکه در آیات قرآن و در دین مبین اسلام بر صرفه‌جویی تأکید فراوانی شده، به همین علت بر همه ما لازم است که در مصرف آب که مایه حیاتی است، مصرف بهینه را داشته باشیم.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه برای هر شهروندی روزانه 200 لیتر آب تولید می‌شود، افزود: با تلاش‌هایی که در زمینه مصرف بهینه صورت گرفته است، اما هنوز نتوانسته‌ایم مصرف مردم را کاهش دهیم که می‌طلبد مردم خود فرهنگ مصرف بهینه را در نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: با هدفمندی یارانه‌ها مصرف آب تا حدودی کاهش یافت اما در حال حاضر مصرف شهروندان رو به افزایش است.

معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به رایگان شدن هزینه آب برای مساجد یادآور شد: با تصویب رایگان شدن پرداختی مساجد به آبفا، مصرف آب در این اماکن رو به افزایش است در حالی که در گذشته مصرف کمتری داشتند.

به گفته وی، نرخ تولید آب بیشتر از هزینه‌ای است که از مشترکان دریافت می‌شود به طوری که تنها هزینه انتقال آب را پرداخت می‌کنند.

وی در پایان سخنانش با اشاره به بدهی بالای برخی ادارات و نهادها به شرکت آبفا اذعان کرد: ما به دنبال راهکاری هستیم که بتوانیم مصارف ادارات را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول