اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار هندیجان خبر داد:

بدهکاری 700 میلیون تومانی ادارات به شهرداری هندیجان

خبرگزاری فارس: شهردار هندیجان از بدهکاری 700 میلیون تومانی ادارات و سازمان های این شهر به شهرداری خبر داد.

بدهکاری 700 میلیون تومانی ادارات به شهرداری هندیجان
حسن نبوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: شهرداری هندیجان در خدمت‌رسانی به مردم در زمینه‌های مختلف شهری با مشکلات متعددی مواجه است که این مشکلات را می‌توان با وصول به موقع بدهی‌های مربوط به عوارض دولت، سازمان‌ها و بانک‌ها برطرف کرد.
وی افزود: طبق قانون تمام ساخت و سازها در محدوده شهری و حریم قانونی شهر باید با مجوز شهرداری صورت گیرند و همه ادارات و دستگاه‌هایی که به موجب قانون از پرداخت عوارض معاف شناخته نشده‌اند باید نسبت به پرداخت عوارض ساختمانی خود به شهرداری اقدام کنند.
شهردار هندیجان تصریح کرد: از آنجا که قانون‌گذار مساجد و اماکن مذهبی و آموزشی را معاف از پرداخت عوارض اعلام نکرده، حتی ساختمان‌های آموزش و پرورش نیز مکلف به استعلام از شهرداری برای آغاز عملیات ساخت‌ و ساز خود هستند.
نبوتی با اشاره به اینکه تا پیش از تصویب این قانون شهرداری‌ها از کمک‌های دولت در امور جاری و عمرانی بهره می‌بردند ادامه داد: با خودگردان اعلام شدن شهرداری‌ها، همه انواع ساخت و ساز باید با مجوز شهرداری بوده و عوارض ساختمانی آنها باید پرداخت شوند.
وی درخصوص دلایل خودگردان اعلام کردن شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که شهرداری‌ها خودگردان اعلام شدند این بود که عوارض به طور مستقیم به خود شهرداری تعلق بگیرد زیرا تا پیش از این که شهرداری‌ها زیر نظر دولت فعالیت می‌کردند این عوارض از طریق دولت به شهرداری تزریق می‌شد.
شهردار هندیجان یکی از منابع درآمد شهرداری‌ها را لغو معافیت‌ها دانست و گفت: تلاش مسئولان شهری و شهرداری‌ها همه در راستای آبادسازی شهر است و عملکرد ما چه ارزیابی شود و چه نشود باید به این تلاش‌ها ادامه دهیم.
نبوتی با اشاره به برخی دستگاه‌های دولتی که در فکر أخذ تخفیف از شهرداری در پرداخت عوارض هستند اظهار داشت: شهرداری وظیفه خود را در چارچوب قانون انجام می‌دهد و اصلا شایسته نیست که از این نهاد با این همه مشکلات مالی درخواست تخفیف داشته باشند بنابراین از مسئولان شهری می‌خواهم که به این شهرداری کمک کرده و از این تخفیف که قانونی هم نیست صرف‌نظر کنند.
وی در ادامه با اشاره به بدهی 700میلیون تومانی برخی ادارات به شهرداری هندیجان گفت: این بدهی هنوز به مرحله تعیین و تشخیص عوارض نرسیده و چنانچه این مراحل طی شود این بدهی بیش از یک میلیارد تومان خواهد بود.
شهردار هندیجان در پایان با بیان اینکه عدم پرداخت حقوق کارگران به هیچ‌وجه شایسته نیست تصریح کرد: مسئولان هندیجانی باید خود را از شهروندان به شمار آورده و با پرداخت به موقع عوارض به شهرداری، هر یک خود را یک شهردار بدانند.
انتهای پیام/غ10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول