اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار باشت خبر داد:

بدهکاری 98 درصد دستگاه‌های باشت به شهرداری این شهرستان

خبرگزاری فارس: شهردار باشت گفت: بیش از 98 درصد دستگاه‌های دولتی در این شهرستان به شهرداری باشت بدهکار هستند که در پرداخت بدهی خود تعلل می‌کنند.

بدهکاری 98 درصد دستگاه‌های باشت به شهرداری این شهرستان
علی نامی‌خواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان باشت اظهار کرد: شهرداری باشت در زمینه عوارض و سایر خدمات عمرانی و ساختمانی از ادارات این شهر مبلغ یک میلیارد تومان طلبکار است.
شهردار باشت گفت: بیش از 98 درصد دستگاه‌های دولتی در این شهرستان به شهرداری باشت بدهکار هستند که در پرداخت بدهی خود تعلل می‌کنند.
نامی‌خواه افزود: در این میان دانشگاه علوم پزشکی در زمینه عوارض خانه بهداشت و ساختمان مامایی و خود بیمارستان مبلغ 170 میلیون تومان به شهرداری باشت بدهکار است که چشم به راه پرداخت این بدهی هستیم.
شهردار باشت به بدهی‌های این شهرداری اشاره کرد و گفت: به هر دلیل از گذشته و توسط شهردار سابق بدهی‌هایی برای ما بر جای گذاشته شده که مبلغ 170 میلیارد تومان آن را پرداخت کردیم.
نامی‌خواه به قول‌ استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به شهرداری این شهر اشاره کرد و گفت: مهندس نیکزاد در دیداری که از شهر باشت داشت قول همکاری به ما دادند که انتظار داریم باشت را نیز همانند سایر شهرستان‌های این استان ببینند چرا که از زبان سایر شهرداران شنیده‌ایم کمک خوبی به آن‌ها شده که تاکنون این کمک‌ها شامل حال ما نشده است.
وی با بیان این‌که با شهرستان شدن باشت مشکلات عدیده‌ای گریبانگیر این شهر شده و سطح انتظارات مردم بالا رفته، بیان داشت: این در حالی است که میزان اعتبارات عمرانی امسال شهرداری باشت با شهرستان شدن 33 درصد نسبت به سال گذشته که بخش بود کاهش داشته است.
نامی‌خواه در همین زمینه گفت: هنگامی که باشت بخش بود بودجه شهرداری در سال 89 مبلغ 750 میلیارد تومان بود در حالی که امسال با شهرستان شدن بودجه‌ای 480 میلیون تومانی دارد.
شهردار باشت به موضوع نیاز  گسترش بلوار 45 متری این شهر اشاره کرد و گفت: از طول 2 هزار و 600 متری کل این بلوار تاکنون تنها 600 متر آن اجرا شده که برای ادامه کار و تملک اراضی کشاورزان در این زمینه نیاز به 1.5 میلیارد تومان اعتبار داریم که لازم است استاندار محترم با دید خوبی که نسبت به خدمات شهری دارند در این زمینه فکری به حال شهر باشت کنند.
نامی‌خواه در همین زمینه ادامه داد: اگر در شهر باشت این بلوار ساخته نشد در بحران‌های احتمالی تنها خیابان این شهر قفل خواهد شد و مشکلات عدیده‌ای پیش خواهد آمد که جمع کردن آن‌ها مشکل به نظر می‌رسد.
وی پرداخت نشدن حقوق معوقه پرسنل شهرداری، کمبود ماشین‌آلات و نداشتن منابع موجود پایدار و اعتبارات عمرانی را از مهم‌ترین معضلات و مشکلات شهرداری باشت دانست. 
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول