اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد:

بدهکاری 4.4 میلیارد تومانی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان میزان بدهی شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها مربوط به نیم درصد سهم آنها از درآمد شهرداری‌ها را بیش از ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

بدهکاری 4.4 میلیارد تومانی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالرحیم فضیلت‌پور شامگاه چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به اینکه این بدهی مربوط به سال‌های گذشته است، اظهار داشت: شهرداری اهواز با ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بزرگ‌ترین بدهکار در میان شهرداری‌های استان به کتابخانه‌های عمومی است.
وی با قدردانی از مدیریت امور شهری استانداری خوزستان برای پیگیری در این زمینه، خاطرنشان کرد: هر سال تعدادی کتابخانه به فضای کتابخانه‌های استان افزوده می‌شود که نگهداری و تجهیز آنها به امکانات به روز مستلزم صرف هزینه و دریافت سهم اعتباری کتابخانه‌ها از محل درآمدهای شهرداری هاست.
فضیلت‌پور تاکید کرد: همه شهرداری‌های استان در نخستین پرداختی خود، پرداخت نیم درصد سال جاری کتابخانه‌ها را در دستور کار قرار دهند به گونه‌ای که هیچ‌گونه معوقه‌ای از ماه‌های جاری به ماه‌های بعد منتقل نشود.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان همچنین از اجرای طرح پیک مهر همزمان با هفته کتاب از ۲۲ آبان ماه خبرداد.
فضیلت‌پور اهداف و چگونگی اجرای این طرح را تشریح کرد و اظهار داشت: استفاده بهینه از اوقات تلف شده آحاد جامعه، نهادینه کردن مطالعه مفید به عنوان یک ارزش و عادت در جامعه، برجسته نمودن نقش کتاب و کتابخوانی در تحولات بزرگ اجتماعی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه علم‌آموزی و طراحی، مدیریت، هدایت و توسعه کتابخانه‌های همراه از جمله اهداف طرح به شمار می‌رود.
وی گفت: تفاهمنامه‌ها با دستگاه‌های مرتبط برای راه اندازی و ایجاد باکس کتاب منعقد شده و این طرح به زودی در فرودگاه‌های اهواز، آبادان، دزفول و ماهشهر، ایستگاه‌های راه‌آهن اهواز، اندیمشک و خرمشهر، ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافربری بین شهری اهواز، ۲۹۰ دستگاه اتوبوس برون شهری، ۹۰ دستگاه اتوبوس درون شهری و چهار بیمارستان و ۱۲ مرکز بهداشت روستایی به اجرا در خواهد آمد.
عضو شورای اداری خوزستان ادامه داد: انجام هماهنگی‌های لازم و ضروری با سازمان‌های هدف جهت همکاری و مشارکت، سفارش تالیف، شناسایی و انتخاب کتاب‌های مورد نظر، طراحی، ساخت و تولید جاکتابی ثابت و سیار، شناسایی و توجیه عوامل و متصدیان شارژ و اجرای طرح در مراکز پیش‌بینی شده و هماهنگی با ناشر برای چاپ کتب به میزان مورد نیاز انجام شده و در مرحله اول باید یک میلیون جلد کتاب در باکس‌های کتاب تزریق شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول