اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اعلام کرد

بدهکاری 7 میلیارد تومانی جایگا‌ه‌های CNG ‌همدان به شرکت گاز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: جایگا‌ه‌های CNG همدان 7 میلیارد تومان به شرکت گاز بدهکارند.

بدهکاری 7 میلیارد تومانی جایگا‌ه‌های CNG ‌همدان به شرکت گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین محمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جمعیت شهری بهره‌مند از گاز طبیعی استان 99.5 درصد است، افزود: نرخ کل خانوارهای شهری و روستایی گازدار در سطح استان 91.6 درصد است.

وی مقدار خطوط انتقال گازدار موجود در استان را 970 کیلومتر خواند و اظهار کرد: مقدار شبکه‌های تغذیه و توزیع گاز در استان 7205.84 کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت گاز همدان با اشاره به اینکه تعداد 263 هزار و 514 علمک گاز در استان نصب شده است، افزود: در حال حاضر تعداد مصرف‌کنندگان گاز استان در حوزه خانگی 387 هزار و 945 مورد، تجاری 22 هزار و 381 مورد، نیروگاه یک مورد و مصرف‌کننده عمده و صنعتی نیز 497 مورد است.

وی تعداد شهرک‌های صنعتی فعال استان را 12 شهرک خواند و ابراز داشت: تعداد 9 شهرک از این تعداد شامل شهرک بوعلی، سفال‌سازان، ویان، مبلمان ملایر، آریکان، رزن، شوشاپ ملایر، نهاوند و بهاران گازدار هستند.

به گفته محمدی گازرسانی به شهرک‌های صنعتی اسدآباد و توسعه ویان در حال اجرا بوده و شرکت صنعتی بهار و شهرک صنعتی امام رضا(ع) جوکار ملایر تا مقابل درب ورودی انتخاب پیمانکار شده و در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: از کل هفت ناحیه صنعتی فعال شش ناحیه صنعتی بهاران، قهاوند، فرسفج، گنبد، زند(سامن) و سهند(مرویل) گازدار هستند و ناحیه صنعتی اشترمل در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در ارتباط با وضعیت جایگاه‌های CNG در استان نیز ابراز داشت: تعداد جایگاه‌های در حال بهره‌برداری 42 مورد و در حال اجرا نیز یک مورد است.

به گفته وی جمع حجم گاز جایگزین مصوب بر اساس بودجه سال جاری 30 هزار متر مکعب در ساعت است که تاکنون 43 هزار و 936 متر مکعب در ساعت تحقق یافته است.

محمدی در ادامه سخنانش تأکید کرد: در مصوبات دور اول سفرهای استانی هیئت دولت در خصوص گازرسانی به 342 روستا، تاکنون 320 روستا بهره‌مند از گاز شده‌اند که عملیات گازرسانی به 16 روستا در دست اجراست و شش روستا در برنامه قرار دارند.

به گفته وی طبق مصوبات دور دوم سفرهای هیئت دولت به استان نیز گازرسانی به 235 روستا در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 96 روستا بهره‌مند از گاز شده‌اند، عملیات 112 روستا در دست اجرا و 27 روستا نیز در برنامه کاری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تأکید کرد: به موجب مصوبه هیئت دولت در دور سوم سفرهای استانی در خصوص گازرسانی به 185 روستا، تاکنون 24 روستا بهره‌مند از گاز شده‌اند.

وی اظهار داشت: عملیات گازرسانی تعداد 84 روستای استان نیز در دست اجراست و 77 روستا نیز در برنامه کاری قرار دارد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده در دفتر معاون امور عمرانی استانداری همدان پیرامون نحوه محاسبه و تفکیک گاز بهاء واحدهای گازدار که قبل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها توسعه غیر مجاز بنا(طبقه فوقانی) داشته‌اند، مقرر شد بخشی از مناطق چهارگانه شهرداری در همدان با هماهنگی استانداری و توسط شهرداری همدان بر روی نقشه مشخص و با تأیید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای اقدام به شرکت گاز ارسال شود.

وی در تشریح این مناطق اعلام کرد: منطقه 1 شهرداری همدان شامل "بافت قدیم دره مرادبیگ"، منطقه 2 شهرداری همدان شامل "مزدقینه"، "حصار جاج شمسعلی"، "کوی محمدیه"، "تپه العطش روبه روی تپه حاج عنایت" و منطقه 3 نیز شامل "خضر"، "پرسی گاز"، "سیلو"، "مزدقینه"، "مجیدآباد"، "10 متری رضوان" و "قانطور" است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: منطقه 4 شهرداری نیز شامل "منوچهری"، "کوی رضوان"، "حصار مطهری"، "کوی ولیعصر"، "حصار امام خمینی"، "کوی کوثر"، "آتش‌نشانی" و "اسلام‌شهر" است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بدهکاری 7 میلیارد تومانی جایگاه‌های CNG استان به شرکت گاز، بر لزوم پرداخت آن تأکید کرد و ابراز داشت: برای ممانعت از قطعی گاز جایگاه‌ها، زمینه برای پرداخت بدهی قبلی آنها در چند قسط مهیا شده ولی پرداخت بدهی فعلی باید به صورت روزمره صورت گیرد.

محمدی در پایان سخنانش با بیان اینکه پیک مصرف گاز استان در شبانه روز تا 8 میلیون متر مکعب نیز رسیده است، افزود: خوشبختانه تا این تاریخ با افت فشار قابل توجه ناشی از عدم تأمین گاز در استان مواجه نبوده‌ایم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول