اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فرمانده دوران دفاع مقدس:

فرهنگ دفاع مقدس موجب مقابله با جنگ اقتصادی می‌شود

خبرگزاری فارس: یک فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: باید از فرهنگ دفاع مقدس برای مقابله با توطئه‌های دشمنان در حوزه اقتصاد استفاده شود.

فرهنگ دفاع مقدس موجب مقابله با جنگ اقتصادی می‌شود

سعید نقی‌لو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی افزود: برای مقابله با جنگ اقتصادی باید تجار و اصناف به عنوان مدافعان اقتصاد در خط مقدم قرار گیرند.

وی با بیان اینکه هنوز در حوزه جنگ اقتصادی از فرهنگ دفاع مقدس به خوبی استفاده نشده است، افزود: باید از این فرهنگ برای مقابله با توطئه‌های دشمنان در حوزه اقتصاد استفاده شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد:‌ جایگاه دوران دفاع مقدس جایگاهی مبنایی در نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که موجب تغییرات اساسی در حوزه‌های مختلف شده است.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس موجب رشد و تعالی در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی و فرهنگی شده است، افزود: ‌آشنایی با این دوران موجب آشنایی با مبانی دینی و انقلابی در جامعه شده است.

نقی‌لو با اشاره به اینکه همه پیشرفت‌های جامعه امروز مدیون ایثارگری رزمندگان در این دوران است، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های علمی به ویژه در عرصه اقتصاد و پزشکی از این دوران نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی در برابر تهدیدات دشمنان از دوران دفاع مقدس نشأت گرفته است، افزود: اهمیت و عظمت این دوران هر چقدر که از این دوران می‌گذرد بیشتر نمایان می‌شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس حتی در ادبیات از جمله شعر و داستان تاثیرگذار بوده است، افزود: خاطرات مختلف رزمندگان نیز در این زمینه مثمرثمر بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه اقدامی شایسته و در خور دوران دفاع مقدس در جامعه انجام نشده است، خاطرنشان کرد: اگر چه فعالیت‌های مطلوبی در زمینه ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس انجام شده است اما هنوز ابعاد پر عظمت این دوران به خوبی به جامعه ارائه نشده است.

نقی‌لو با اشاره به اینکه ضروری است ابعاد مختلف دوران دفاع مقدس به نسل سوم و چهارم انقلاب ارائه شود، تصریح کرد:‌ اقدامات اساسی در زمینه هنر می‌تواند این دوران را به خوبی به جامعه عرضه کند.

وی با بیان اینکه اثری ماندگار است که در قالب هنر ارائه شود، افزود:‌ باید آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه‌های علمیه در این زمینه پیشگام باشند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول