اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف تنکابن و عباس‌آباد:

تنکابن میزبان همایش یادمان امامزادگان مازندران شد

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه تنکابن و عباس‌آباد گفت: در دهه کرامت تنکابن میزبان همایش یادمان امامزادگان مازندران است.

تنکابن میزبان همایش یادمان امامزادگان مازندران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه مازندران،  حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی با اشاره به اینکه از برنامه‌های دهه کرامت میزبانی اوقاف تنکابن در همایش یادمان امامزادگان است، بیان داشت: این همایش به ‌صورت استانی در اول مهر ماه در امامزاده عبدالوافی(ع) کلارآباد تنکابن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقف مبنایی برای حضور واقفان در همه اعصار و قرون است، تصریح کرد: وقف عملی است ماندگار که خیر دنیا و آخرت را در پی دارد و بهترین توشه برای حیات بعد از مرگ است.

حسینی با اعلام اینکه وقف از فضیلت‌های پسندیده انسانی در اسلام است، خاطرنشان کرد: گذشتگان ما با وجود اینکه از بضاعت کمتری برخوردار بودند، به مسئله وقف اهتمام بیشتری داشتند و امروز این وظیفه بر عهده ما است تا بیشتر به فلسفه وقف و برکاتی که برای واقفان در پی دارد بپردازیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه تنکابن و عباس‌آباد با اشاره به اینکه وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را تعدیل کند، گفت: از آنجایی که وقف امروزه می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را سر و سامان دهد باید به عنوان یک الگوی اقتصادی، فرهنگی و دینی به مردم معرفی شود.

حسینی بر پرداخت حق اجاره وقف توسط مردم تاکید کرد و افزود: همواره باید احتیاط کرد که از حق اجاره اماکن وقفی چیزی وارد زندگی فرد نشود زیرا این حق قرآن، اهل بیت و فقرا بوده و ورود آن به زندگی هیچ برکتی ندارد.

وی در بخش دیگری از برگزاری مسابقات قرآن در استان خبر داد و تصریح کرد: در دهه کرامت مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم در دو گروه زیر 16 سال و بالای 16 سال و مسابقات اذان و ابتهال و تواشیح و همخوانی قران کریم ویژه خواهران و برادران برگزار می‌‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه تنکابن و عباس‌آباد در پایان یادآور شد: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول