اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد

تدوین طرح جامع برای بقاع امامزادگان استان قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: امامزادگان قم دارای طرح‌های عمرانی و جامع هستند و در این طرح‌‌ها کتابخانه، زائرسرا، آلاچیق و حمام پیش‌بینی شده است.

تدوین طرح جامع برای بقاع امامزادگان استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌ جلوه‌های خدمت ماندگار، حجت‌الاسلام شوزب شیری با اشاره به وظایف اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: این اداره در بخش‌های رسیدگی به موقوفات، رسیدگی به امامزادگان، رسیدگی به مساجد و نظارت بر امور خیریه فعالیت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این اداره به 14 هزار موقوفه استان رسیدگی کرده و به احیا و حفظ آنها می‌پردازد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه درآمد هر یک از موقوفات بر اساس نیت واقف مصرف می‌شود گفت: به عنوان مثال موقوفات یتیم، کربلا، دارو و درمان بر اساس دستور واقف در حوزه عمل قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به درآمد موقوفات استان قم در سال 90 عنوان داشت: درآمد موقوفات استان در سال 90 نزدیک به 5 میلیارد تومان بوده که برای اقشار آسیب‌پذیر هزینه شده است.

شیری رسیدگی به بقاع امامزادگان را از دیگر وظایف اداره‌کل اوقاف ذکر کرد و افزود: امامزادگان دولتی نیستند بنابراین گردش امور امامزادگان از طریق نذورات مردم صورت می‌گیرد.

وی عنوان داشت: متناسب با نذورات مردم برای امامزادگان در کارهای فرهنگی، مدیریتی و عمرانی امامزادگان هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه 95 بقعه در استان وجود دارد و 444 امامزاده در قم دفن هستند گفت: این امامزادگان دارای طرح‌های عمرانی و جامع هستند و در این طرح‌‌ها کتابخانه، زائرسرا، آلاچیق و حمام پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول