اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف 4.4 میلیارد ریال

بقاع متبرکه امامزادگان چهارمحال و بختیاری بازسازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهار محال و بختیاری گفت: مرمت بقاع متبرکه امامزادگان سید بهاء الدین محمد (ع) و امامزاده عباس علی (ع) با صرف 4 میلیارد و 400 میلیون ریال به پایان رسید.

بقاع متبرکه امامزادگان چهارمحال و بختیاری بازسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران اوقاف این استان اظهار داشت: بقعه متبرکه امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) در روستای شیخ شبان به شماره 23824 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

وی افزود: سبک‌سازی بام‌ها، مرمت طاق‎ها، گنبد، ستون‎های آسیب‌دیده و نازک‌کاری بدنه بقعه این امامزاده، حذف اندودهای الحاقی شبستان زمستانه، بند کشی دیوارها، دفع رطوبت بالا رونده، بازسازی منبر و ساماندهی کاشی‌‎های امامزاده و اجرای مراحل کف‌سازی از اقدام‌های مرمتی این بقعه متبرکه است.

طباطبایی با بیان اینکه بنای بقعه این امامزاده مربوط به دوران صفویه است، گفت: نمای چهار گوش گنبد دار و کتیبه و تاریخ دارد بخش زیادی از بنای امامزاده در سال‌های اخیر بازسازی و تجدید بنا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از اتمام مراحل مرمت بقعه متبرکه امامزاده عباس علی (ع) در این استان خبر داد و گفت: برای مرمت بقعه متبرکه حضرت امامزاده عباس علی(ع) روستای برجوئی در مدت 10 سال، 4 میلیارد ریال از محل نذور مردمی هزینه شده است.

وی افزود: محوطه‌سازی، سبک‌سازی بام، کف‌سازی، ساماندهی کالبدی، مقاوم‌سازی طاق‌ها، خاکبرداری بام و بندکشی دیوارها، کاشی‌کاری تربت خانه و رواق از جمله اقدامات مرمتی انجام شده در این بقعه متبرکه است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: بنای بقعه متبرکه امامزاده عباس علی از نوادگان امام سجاد (ع) واقع در روستای برجوئی شهرستان لردگان بیش از 150 سال قدمت دارد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول