اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه:

بقاع کشور در 5 سال بازسازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از مرمت و بازسازی بقاع کشور طی برنامه‌ پنج ساله خبر داد.

بقاع کشور در 5 سال بازسازی می‌شوند

حجت‌الاسلام محمد غلامی در حاشیه بازدید از اماکن و بقاع متبرکه بخش یانه‌سر بهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر، گفت: 8 هزار و 51 بقعه متبرکه و 33 بقعه پیامبر الهی در سراسر کشور داریم که همه آنها نیاز به ساماندهی دارند.

وی عنوان کرد: حدود 2 هزار و 700 بقعه متبرکه در حال تکمیل، توسعه و مرمت هستند و 700 بقعه دیگر را هم در برنامه گذاشتیم.

غلامی با بیان اینکه خیز بلندی را در یکی دو سال گذشته در بخش توسعه اماکن متبرکه داشتیم، تصریح کرد: سال گذشته 90 میلیارد تومان برای مرمت امامزادگان و بقاع کشور هزینه شد و برنامه پنج ساله‌ای برای تعمیر و مرمت این اماکن مذهبی داریم تا طی این مدت هیچ بقعه متروکه‌ای نداشته باشیم.

معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود گلزار شهدا در کنار بقعه متبرکه روستای سفیدچاه، خاطرنشان کرد: عظمت شهدای ما کمتر از امامزادگان نیست، این بقعه متبرکه در کنار گلزار شهدا باید به قطب فرهنگی تبدیل شود و فضاهای مورد نیاز هم لازم است.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال چندین سال است که می‌خواهیم دعای ندبه کشوری را در همین بقعه متبرکه سفید چاه که آرامگاه امامزادگان منصور، ابراهیم و رحمان از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است، برگزار کنیم؛ اما امکانات نداریم و لازم است که یک کار مشارکتی انجام شود تا چنین اماکنی بیشتر شناخته شوند.

غلامی در پایان سخنان خود از حضور 55 میلیون مسافر نوروزی سال 91 در بقاع متبرکه کشور گفت که غیر از زائران حرم مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، شاهچراغ و عبدالعظیم هستند و حدود 3 میلیون نفر هم زائر امامزادگان کشور بودند. 

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول