اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کرمان:

مرمت تربت‌خانه امامزادگان کرمان ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: با توجه به قدمت و عدم استحکام بنای امامزاده‌ها مقاوم‌سازی و مرمت تربت‌خانه از ضروریات اولیه است.

مرمت تربت‌خانه امامزادگان کرمان ضروری است

حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به فعال بودن پایگاه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه استان کرمان اظهار داشت: این پایگاه‌های فرهنگی موقعیت مناسبی برای اجرای برنامه‌های اعیاد و شهادت ائمه معصوم (ع) دارند و از بازدهی بسیار خوبی برخوردار هستند.

قاسمی تعداد امامزادگان دارای شجره‌نامه را 70 امامزاده در استان کرمان برشمرد و بیان داشت: یکی از این امامزادگان که بر اساس روایات نسبش با دو واسطه به امام معصوم می‌رسد، امامزاده محمد کرمان است.

وی از آماده‌سازی 70 طرح جامع برای امامزادگان دارای شجره‌نامه استان کرمان تا پایان شهریور ماه خبر داد و افزود: طرح جامع امامزاده محمد کرمان نیز در مساحت 5 هزار متر مربع آماده شده و در این طرح سرویس‌های بهداشتی، فضای مسقف برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و محوطه‌سازی صحن امامزاده پیش‌بینی شده است.

قاسمی‌زاده با اشاره به مشکلات اجرایی این طرح‌ها گفت‌: تملک منازل مسکونی اطراف امامزاده‌ها و تغییر کاربری این منازل از مهم‌ترین مشکلات اجرایی این طرح‌ها محسوب می‌شود و نیاز است با همکاری و همت همه مسئولان این موضوعات با جدیت بیشتری دنبال شود.

مدیرکل اوقاف به قدمت و عدم استحکام بنای امامزاده‌ها اشاره کرد و افزود: مقاوم‌سازی و مرمت تربت‌خانه از ضروریات اولیه است و شهرداری باید به توسعه امامزاده‌ها توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش فارس، 140 میلیون تومان توسط فرمانداری‌ها به بقاع متبرکه استان کرمان اختصاص داده شده که در زمینه تغییر کاربری‌ واحدهای مسکونی در اختیار مالکان قرار داده می‌شود.

همچنین باید به ساخت تفرجگاه در کنار امامزادگان در اجرای طرح‌های جامع توجه شود تا مردم علاوه بر برخورداری از معنویت این اماکن مقدس بتوانند اوقات فراغت خود را نیز در مکانی امن سپری کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول